پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 435955
۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
طلاب ۹ دی

حوزه/علما، روحانیون، اساتید حوزه علمیه، طلاب و مردم همیشه در صحنه خراسان شمالی در مراسم راهپیمایی گرامیداشت ۹ دی وحدت و بصیرت خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، هم‌زمان با 9 دی ساعت ۹ صبح مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی طلاب و روحانیون شیعه و سنی استان همگام با سایر اقشار مردم تجمع بصیرت و میثاق امت با ولایت برگزار شد.

طلاب و روحانیون، مردم و مسئولان در میدان شهید تجمع کرده و سپس با سردادن شعارهایی در دفاع از انقلاب و نظام و حمایت از ولایت فقیه، به سمت مسجد انقلاب حرکت کرده و سخنرانی، مدیحه‌سرایی، اجرای سرودی دانش‌آموزی در همان محل انجام شد.

در این همایش با شکوه، طلاب و روحانیون شیعه و سنی در تمام شهرستان‌های خراسان شمالی شرکت داشتند و فریاد وحدت و ولایتمداری سر دادند و فتنه 88 را محکوم کردند.

مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در 37 نقطه از خراسان شمالی با حضور علما، روحانیون، مسئولان مدارس، اساتید و طلاب حوزه علمیه استان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام محمدی، از طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت:   حماسه 9 دی به این جهت که حضور مردم در مقابل دشمن بود مهم و ارزشمند است.

وی افزود: زمانی که اعتراضات از یک انتقاد ساده گذشت و به آتش کشیدن مسجد و پایگاه بسیج و حمله به انقلابیون رسید یعنی پای دشمن و حضور دشمن به میان کشیده شده است.

حجت‌الاسلام محمدی، همچنین حمله به عاشورا، خیمه و پرچم عزاداران اباعبدالله و پای کار آمدن امکانات و رسانه‌های استکبار جهانی و خوشحالی از برپایی چنین آشوب و فتنه در ایران را دلیلی دیگر بر حضور دشمن در هدایت این فتنه خواند.

زهرا حسینی، از طلبه‌های خواهر حوزه علمیه خراسان شمالی نیز با گرامیداشت یوم‌الله 9 دی گفت: ملت ایران با کنار زدن غبار فتنه 88، خط بطلانی بر تلاش‌های دشمنان داخلی و خارجی برای سقوط نظام اسلامی زد و مردم با حضور بی‌نظیر در راهپیمایی حماسه‌آفرین 9 دی حضور همیشگی در صحنه را یک‌بار دیگر به نمایش گذاشتند تا با صلابت و استقامت خود مشت محكمى بر دهان یاوه‌گویان فتنه‌انگیز بزنند.

وی با اشاره به نقش محوری رهبر معظم انقلاب در شکست فتنه 88 اظهار داشت: در این فتنه برخی خواص جامعه رهبری را تنها گذاشتند، اما معظم له با قدرت و اقتدار در برابر دشمنان ایستادند و با تدابیر حکیمانه خود آن‌ها را شکست دادند.

حجت‌الاسلام رحمانی، کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی نیز با بیان اینکه نهم دی روزی است که سبب ابقا و استمرار انقلاب اسلامی شد، گفت: روحانیت باید به میدان آمده و در زمینه توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی بصیرت افزایی و روشنگری کند تا دیگر مشکلاتی از جنس فتنه 88 تکرار نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha