پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول نکا/ نشست بصیرتی ۹ دی

حوزه/ نشست بصیرتی «بررسی عوامل ایجاد حماسه ۹ دی»، به همت معاونت پژوهش و فرهنگی مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول(س) نکا (س) برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، آقای نجیب زاده، کارشناس سیاسی در این نشست اظهار کرد: در دنیا همیشه صاحبان قدرت و سرمایه، سردمدار دولت ها و ملت ها بوده اند، لذا بلوک شرق و غرب ایجاد شد، اما ملت ایران با رهبری امام خمینی به پا خاست و اعلام کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی افزود: دشمنی آمریکایی ها از زمانی شروع شد که ملت ایران گفتند« نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و این که ما با کسی دشمن نیستیم، مگر اینکه با ما دشمنی کند.

این کارشناس سیاسی در ادامه بیان کرد: امروزه کشور ما از نظر نظامی یکی از قدرتمندترین کشورها است، نیروهای مقتدر کشور ما، پهباد آر کیو 170 که مجهز به قوی ترین رادار است را به راحتی به زمین می نشانند. ملوان های آمریکایی را با لباس نظامی در آب های ایران دستگیر می کنند، و ...، این در حالی است که ایران در زمان جنگ حتی کوچکترین ادوات جنگی را باید وارد می کرد .

وی افزود: در زمان ایجاد فتنه، جهت شناسایی و تشخیص راه حق از باطل، احتیاج به بصیرت و روشنگری است، همانطور که مقام معظم رهبری اصرار بر روشنگری داشتند که عوامل فتنه نباید فراموش شود و همچنین باید مراقب فتنه های جدید بود.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اقدامات حامیان عوامل فتنه 88 تصریح کرد: آنها در ابتدا منکر قضیه می شوند، به این صورت که اصلا فتنه ای صورت نگرفت، در ادامه از رحمانیت اسلام سوء استفاده کرده و بحث بخشش را مطرح می کنند که اگر اتفاقی افتاده شما گذشت کنید و در مرحله آخر فتنه گران را خودی و سرمایه نظام می دانند، در نتیجه عملا می خواهند آنها را به قدرت برسانند .

نجیب زاده در ادامه گفت: هدف کسانی که با کلمه فتنه مخالف بوده و در پی خاموش کردن آن می باشند، بر ملا نشدن نقش آن ها، حفظ حیات سیاسی و هم حزبی های خود ، و... است.

وی در پایان با اشاره به آثار و تبعات فتنه، خاطر نشان کرد: حرمت شکنی به ارزش های دینی، ریزش نیروهای انقلاب و نظام، ایجاد شکاف بین مردم، تحمیل هزینه های اقتصادی، زیر سؤال بردن نهادهای قانونی با کارهای غیر قانونی، ساختار شکنی و ایجاد تشویش ذهنی  از جمله این آثار می باشد.


انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha