جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، خواستار توجه جدی مسئولان به حل مشکلات اقتصادی مردم شد و گفت: علیرغم فتنه ها و تهدیدات دشمن علیه انقلاب اسلامی، وحدت و یکپارچگی مردم با یکدیگر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با اشاره به عوامل اصلی فتنه ۸۸ ابراز داشت: وقایع سال ۸۸ حاصل برنامه ریزی های دشمنان خارجی و اجرای آگاهانه و ناآگاهانه برخی عناصر داخلی پازل آن را تکمیل کرد.

وی با اشاره به اینکه بصیرت، شاخصه ۹ دی است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی از روزی که به پیروزی رسید و لانه جاسوسی آمریکا به تسخیر درآمد، توسط دشمنان تحریم و هر بار با یک توطئه تهدید شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه دشمنان با پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شدند، افزود: دشمنان از همان ماه های اول انقلاب اسلامی، توطئه های خود را با قائله کردستان و آذربایجان، ترور شخصیت های برجسته این نظام و جنگ تحمیلی با هدف براندازی نظام عملی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه انتخابات در فتنه ۸۸ بهانه بود، تصریح کرد: شاید افرادی هم که در انتخابات نقش داشتند شاید نمی دانستند که برنامه ریزی اصلی فتنه در خارج از مرزهای ایران بود که البته در داخل ایران نیز افرادی همراهی کردند و عده ای براثر بی بصیرتی وارد ماجرا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با بیان اینکه فتنه ۸۸ هزینه های غیر قابل جبرانی را به کشور تحمیل کرد، اظهار داشت: فتنه گران علیه ارزش ها و اعتقادات دینی مردم مسلمان ایران اقدام کرده و به حرمت عاشورا جسارت کردند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته صیانت از آرا ۴۰ روز پیش از برگزاری انتخابات گفت: آن ها با این اقدام، یاس وناامیدی را بین مردم و به ویژه جوانان القا کردند و مردم نسبت به آینده ناامید شدند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزایش فشارها و تحریم ها و تهدیدها علیه انقلاب اسلامی را از پیامدهای فتنه برشمرد و ابراز داشت: شرکت ۴۰ میلیون از مردم ایران در پای صندوق های رأی یک اقتدار و افتخار برای نظام اسلامی بود اما با به وجود آوردن فتنه، این مساله مهم به حاشیه رفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: فتنه باعث شد دشمن مطالبات خود را در قضیه انرژِی هسته ای افزایش دهد، در حالی که پیش از انتخابات، بحث هسته ای در حال جمع و جور شدن بود و حتی اوباما پیرامون نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی در منطقه به رهبری نامه نوشته بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش مردم و رهبری در مقابله با فتنه گفت: مردم با پی بردن به پشت صحنه فتنه، با بصیرت کامل به صحنه آمده و با هدایت رهبر انقلاب، بساط فتنه در کشور جمع شد.

امام جمعه تبریز افزود: ولایت فقیه نقش بی بدیلی در مقابله با فتنه داشتند، افرادی به ایشان توصیه کردند با ابطال انتخابات، موافقت کنند اما ایشان پای رأی مردم ایستادند، حمایت رهبری در سال ۸۸ از شخص نبود بلکه صیانت از انتخابات بود تا بدعتی در این راستا ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه فتنه تمام نشده است، اذعان کرد: باید هوشیار باشیم چرا که فتنه دشمن تمام نشدنی است و هر روز با رنگ دیگری علیه انقلاب اسلامی توطئه می چینند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان از مسئولان خواست به فکر مشکلات اقتصادی مردم باشند، گفت: علیرغم فتنه ها و تهدیدات دشمن علیه انقلاب اسلامی، وحدت و یکپارچگی مردم با یکدیگر افزایش پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha