شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسابقات قرآن کریم پاکستان

حوزه/ سومين دوره مسابقات سراسري حفظ و قرآن كريم پاكستان، با همكاري وزارت امور مذهبي دولت پاكستان و مؤسسه صوت‌القراء العالميه پاكستان، در محل سالن اجتماعات وزارت امور مذهبي و هماهنگي بين‌المذاهب دولت پاكستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سومين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم پاكستان 6 دي‌ماه در دو رشته حفظ كل و قرائت پاكستان، با همكاري وزارت امور مذهبي دولت پاكستان و مؤسسه صوت‌القراء العالميه پاكستان، در محل سالن اجتماعات وزارت امور مذهبي و هماهنگي بين‌المذاهب دولت پاكستان برگزار شد.

در اين دور از مسابقات، علاوه بر داوران بين‌المللي پاكستان، محمدجواد كاشفي، از قاريان و داوران برجسته اعزامی كشورمان نیز حضور داشت. در مرحله پایانی و نهایی مسابقات حفظ و قرائت قرآن كريم 14 نفر از حافظان و قاريان برتر از ایالت‌های پاکستان در اسلام‌آباد به رقابت پرداختند.

مراسم افتتاحيه مسابقات حفظ و قرائت قرآن كريم با تلاوت محمدجواد كاشفي، قاري برجسته بين‌المللي كشورمان كه به همت مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به كشور پاكستان اعزام شده، آغاز شد.

سپس شهاب‌الدين دارايي، رايزن فرهنگي ايران در پاكستان با بيان سخناني نکاتی را در خصوص فضایل و ارزش یادگیری و بهره‌مندی از علوم قرآنی در آینه آیات مبارک کلام الهی بيان كرد. وي سخنان خود را با  تلاوت آيه «وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِّكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَى لِلْمُسْلِمِينَ» آغاز و در ادامه اظهار كرد: تنها راه نجات و برون‌رفت از بحران‌هاي کنونی كه بشریت با آن روبرو شده است، تمسك به قرآن است.

وي افزود: تمام عقب‌ماندگي‌هاي ما به ويژه عقب‌ماندگي معنوي به دليل دوري و فاصله گرفتن از قرآن كريم است. قرآن کریم يك نسخه شفابخش و نسخه تمام‌عیار برای درمان بيماري‌های اخلاقي و معنوي به شمار مي‌رود.

دارايي ادامه داد: قرآن کتاب هدایت و شفابخش متقین است؛ چون طاغیان و ظالمين به فرموده قرآن جز خسارت، چيزي عایدشان نمي‌شود؛ بنابراين در درجه اول ما باید خود را با تقواي الهي مزين كنيم و خود را با دستورات و معارف قرآن آراسته كنيم. کسانیکه انس با قرآن دارند به تبعیت از خالق یکتا، مخلوقات الهی به ویژه انسان را نیز دوست دارند.

وي اظهار اميدواري كرد كه در این مرحله از مسابقات، نمایندگان شایسته از جامعه قراء و حفاظ پاکستان برگزیده و به مسابقات بین‌المللی قران کریم تهران اعزام شوند.

بنا بر اعلام اين گزارش، اعضای هیأت داوران سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پاكستان عبارت بودند از: سيد صداقت علي، قاري برجسته و بين‌المللي،  محمد آصف سروري، قاري برجسته و استاد قرآني و اكرام‌الله محسن، قاري برجسته از كشور پاکستان و محمدجواد كاشفي، قاری برجسته و بین‌المللی از ایران.

گفتني است؛ مرحله مقدماتي مسابقات در ماه‌های گذشته در ايالت‌هاي سند (كراچي)، پنجاب (لاهور)، بلوچستان (كويته)، خيبرپختونخواه (پيشاور)، مناطق گيلگت بلتستان (اسكردو) و كشمير آزاد (مظفرآباد) با حضور قراء و حافظان كل قرآن كريم اين ايالت‌ها تحت نظارت داواران ممتاز كشور برگزار شد و نفرات اول و دوم در دو رشته حفظ و قرائت از هر ايالت انتخاب و براي شركت نهايي در مسابقات راهي اسلام‌آباد شدند و در اين دوره حضور پيدا كردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha