پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی  نوری همدانی

حوزه/ دولت باید تابع ولایت فقیه باشد، نباید گزینشی از مباحث امام راحل به نفع اهداف خود استفاده کند. دولت مدتی به برجام چسبید، هرچه ولایت فقیه فریاد زد شما گوش نداده اید. ولایت فقیه درمورد تولید اشتغال حرف زدند، فقط گفتید، چشم ولی درعمل کاری نکرده اید...

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان ناجا گفتند: امروز روز 9 دی و از ایام الله است، باید قدر نعمت های الهی را دانست و شکرگزار بود و اگر انسان نسبت به نعمت های الهی، شکرگزار نباشد و کفران کند براساس فرموده قرآن به درد سختی گرفتارخواهد شد.

ایشان بیان داشتند: اهداف و ثمرات و دستاوردهای انقلاب را باید شناخت و مراقب تهدیدهایی که از سوی دشمن صورت می گیرد باشیم، دشمن همیشه در کمین ماست و 9 دی یکی از این همین ایام بود که دشمن نقشه هایی کشیده بود.

این مرجع تقلید گفتند: ما  نباید فتنه سال 88 را فراموش کنیم که عده ای فتنه گر تحت تأثیر دشمنان ما و آمریکا قرار گرفتند و گفتند نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران و دشمن به میدان آمد و دید که فتنه او اثر کرده است و کار به جایی رسید که به عزاداری سید الشهداء که تکیه گاه همه مستعضفان و مظلومان است هتک حرمت کردند و به خیمه ها امام حسین جسارت کردند و به جایی رسید که مرگ بر اصل ولایت فقیه گفتند ما باید احساس وظیفه کرده و تماشاگر نباشیم.

ایشان بیان کردند: مردم انقلابی که شهید داده و خون داده اند به میدان آمدند و در شهر و روستا مردم به صحنه آمدند و با ولایت میثاق عهد و پیمان دوباره بستند. ما همیشه باید از تاریخ عبرت بگیریم که چطور شد که دشمن توانست مقداری موفق شود، دشمن مقاومت ما را می بیند و روز به روز نقشه های جدید می کشد و ما باید مراقب ت بیشتری داشته باشیم.

حضرت  آیت الله نوری همدانی با اشاره به اوضاع کنونی جهان افزودند: دنیای امروز شاهد دو جریان است. اول گروه های استکباری و صهیونیسم و افرادی که با آنها همکاری می کنند و در مقابل جریان انقلاب اسلامی و هوشیاری و بیداری اسلامی است که روز به روز قوی تر شده و متوقف نمی شود و مستضعفان نسبت به آن هر روز امیدوارتر می شوند.

دشمنان بعد از فتنه سال 88 سعی می کنند نقشه های استکباری خود را قوی تر کنند.

ایشان گفتند: بنده در همان روزها نیز به 22 استان رفتم و با مسئولان و مردم آن استان ها صحبت کردم و مردم همیشه همراه با انقلاب و آرمان های شهدا بوده و هستند. بنده به مناسبت روز 9 دی 5 اصل را برای مردم عزیز ایران بیان می کنم چرا که امروز در بعضی از شهرها  حرکت های انجام شده است. 

این مرجع تقلید افزودند:  اصل اول این است که از 4 موضوع باید جدا حمایت کنیم: نخست حفظ این نظام است که مردم به وجود آورده اند و حامی مستضعفان و مظلومان کل جهان است و همه به این نظام چشم امید دوخته اند.

نظامی که استکبار را شناسایی و در مقابل آن ایستادگی کرده حفظ آن از اوجب واجبات است،اصل دوم حفظ آرمان های امام راحل است که تحولی در کل جهان به وجود آورد، امام خمینی آرمان های خود را از قرآن و اهل بیت گرفتند و حفظ این آرزمان ها اصل مهمی است.

ایشان اضافه کردند: سوم حفظ خون شهدا و تقدیر از زحمات مردم است که امروز در هر شهر و روستایی خیابان ها و میدان ها به نام این شهدا متبرک است و ما از جانب خداوند مسئولیم. چهارم اصل ولایت فقیه اصل ساده ای نیست و با مذهب و دین ما مربوط است، در دوران گذشته رژیم شاهنشاهی امتحان خود را پس داده است و مردم باید همیشه پیشتیبان ولایت فقیه باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: معتقدیم مردم که خواسته به حقی دارند و ما پیشتیبان خواسته های مردم هستیم مردمی که از گرانی رنج می برند و از سختی معیشت درد و رنج دارند و از بیکاری رنج می برند و مشکلات زندگی شان فراوان است. این مشکلات که با سخنرانی و با الفاظ و عبارات و آمار درست نمی شود.

ایشان یادآورشدند: رفع گرانی و فقر و بیکاری مردم از خواست های به حق مردم است و ما هم از آن پشتیبانی می کنیم.

در مملکت ما مالباختگانی هستند که هر روز به ما نامه می نوسند که ما پول و پس اندازه خود را در بانک گذاشته ایم ولی امروزه دولت پولی به ما نمی دهد.  دولت از این بانک ها دیر کرد می گیرد و ما همیشه گفته ایم که این ربا و حرام است و دولت اقدامی برای مالباختگان نمی کند و فقط به فکر خودشان هستند.

استاد خارج فقه حوزه افزودند: دولت مردان محترم باید تابع ولایت فقیه باشند و از بیانات رهبری گزینشی استفاده نکنند، راه رهبر جداست و حرف های ایشان مشخص است و اسلام خواسته که نظر اصلی برای ولی فقیه باشد در حالی که در روزنامه ها خواسته های متفاوتی مطرح می شود.

معظم له بیان کردند: رهبر برای تولید و اقتصاد و اشتغال فریاد زدند اما هیچ کاری از سوی دولت انجام نشد و فقط در رسانه ها حرف هایی زده شد، رهبر هنگام سال تحویل در مشهد گفتن تولید و اشتغال و چند ساعت بعد شما دولت های گفتید که ما حل می کنیم اما هنوز این مشکلات باقی است و فقط حرف بوده است و برای مردم کاری نکرده اید.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: باید میان بیانات رهبر  و کار خودتان تفکیک کنید و در میان شما افرادی هستند که مسئولیت و نقش زیادی در قاچاق و ربا دارند و شما کاری نمی کنید. الان حرکت هایی در شهرها به وجود آمده و دشمن خیلی به این حرکات امیدوار شده است، ما به این مردم می گوییم هوشیار باشید و نگذارید عده ای ضد انقلاب و ضد نظام که گوش آن ها به حرف های دشمن است قاطی شما شده و موج سواری کنند.

ایشان گفتند:این شعارها نظام را زیر سوال می برد مردم باید هوشیار باشند و برکات و دستاوردهای نظام را نادیده نگیرند، شعارهای کلی که دشمن در میان شما می گوید نامطلوب است و باید خواسته خود را بگویید و ما و تمام مسئولان با مردم هستند و شعارهایی ندهید که همه چیز زیر سوال برود.

این مرجع تقلید افزودند: ضد ارزش ها را بکوبید و کنار بزنید و مسئولان باید به مردمی که برای این انقلاب و نظام زحمت کشیده و شهید داده اند خدمت کنند و به خواسته های آن ها پاسخ مثبت بدهند. همچنین ایشان فرمودند مردم بدانند هرجا آمریکا و ایادیش چیزی را پشتیبانی کردن بدانید فتنه در آنجا نهفته است.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha