جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در کرمان

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با تبیین ۱۰ نکته درباره حوادث روز های اخیر تصریح کرد: مال باختگان موسسات مالی اعتباری ضد انقلاب نیستند و در صحنه‎های مهم انقلاب همیشه بوده و خواهند بود و اعتراض این افراد، اعتراض ضد انقلابی نیست، بلکه اعتراض به مسوولین است و بانک مرکزی باید جواب بدهد و سریعاً رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه نه دی، در جمع مردم کرمان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم دو حماسه بزرگ آفریدید که در دو عرصه انقلاب را بیمه کرد.

امام جمعه موقت تهران، حماسه اول را  حضور در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: ملت ایران به ویژه مردم کرمان در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و جلودار این حماسه سردار حاج قاسم سلیمانی ها بودند کهکشور را در مقابل تهاجم بیگانه بیمه کردند و به صراحت بگویم، هیچ دشمنی توانایی حمله نظامی به ایران را ندارد و نخواهد داشت.

وی، حماسه دوم را حماسه نهم دی ماه دانست و گفت: حماسه دومی که شما مردم آفریدید، حماسه نهم دی ماه ۸۸ بود. هشت ماه فتنهگران با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشور آشوب آفرینی کردند. هشت ماه سلطنت طلبان، منافقان و مزدوران به صحنه آمدند تا در یک کودتای مخملی به انقلاب آسیب برسانند، اما حماسه حضور افتخار آفرین مردم در روز نهم دی آنها را ناکام گذاشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: قاعدتا باید دنیای استکبار از حماسه نهم دی عبرت میگرفت، اما از حوادثی که این چند روز در کشور اتفاق افتاد، نشان می دهد که عبرت نگرفته و همچنان به دنبال فتنه انگیزی هستند.

آیت الله خاتمی با بیان این که ده نکته درباره حوادث روزهای اخیر قابل بیان است، ابراز داشت:  نکته اول در شباهت حوادث روزهای اخیر با اغتشاشات سال 88 است. یک شباهت فتنه جدید با فتنه ۸۸ این است که در هر دو فتنه اصل نظام اسلامی را هدف قرار گرفتهاند. دیگر اینجا سخن از اصلاح طلب و اصول گرا نیست، سخن از اصل انقلاب اسلامی است. به بازی خوردهها و به ضد انقلاب میگویم که حضور در صحنههای اینچنینی یعنی سرباز آمریکا و اسرائیل شدن. شیمونپرز رئیس جمهور رژیم اشغالی غاصب گفت «اغتشاشگران در ایرن سرباز ما هستند». هیچ تردید نکنید که خاستگاه فتنه جدید آمریکا و اسرائیل است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان در توضیح دومین نکته، به پشتیبانی آمریکا و اسرائیل از فتنه جدید اشاره کرد و تصریح کرد: طراح و برنامهریز فتنه جدید یقینا دنیای استکبار و رژیم صهیونسیتی است. به بازی خوردههایی که در این صحنه وارد شدهاند، هشدار میدهم نوکر آمریکا نباشید. مراقب باشید با برنامهریزی آمریکا در میدان اسرائیل بازی نکنید.

وی در ادامه به سومین نکته اشاره کرد و با بیان این که تشکیل دهندگان این اغتشاشات سه گروه بودند که نباید آنها را در یک ردیف قرار داد، افزود: اولین گروه  مال باختگان موسسات مالی هستند، اینها ضد انقلاب نیستند و در صحنههای مهم انقلاب همیشه بوده و خواهند بود. اعتراض در این مملکت آزاد است، مگر اینکه مخل استقلال نظام باشد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: اعتراض این افراد، اعتراض ضد انقلابی نیست، بلکه اعتراض به مسوولین است. بانک مرکزی باید جواب بدهد. این اعتراضات دادخواهی مردم است و کسی این‎ها را ضدانقلاب نمیداند و نباید هم بداند. منتها به این معترضان عرض میکنم که مراقب باشید ضد انقلاب سوار بر این موج نشود و اگر دیدید سوار شد، با شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» به آنها نه بگویید.

امام جمعه موقت تهران، گروه دوم را افراد ساده لوح دانست و افزود: گروه دوم افراد ساده لوح هستند. افراد ساده لوحی که در فتنه سال ۸۸ هم بودند و عمق ماجرا را نمیفهمند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، گروه سوم را ضد انقلاب دانست و بیان داشت: گروه سوم ضد انقلاب است. ضد انقلاب سوار بر این موج شده و از این امواج استفاده میکند که این موضوع از شعارهایشان مشخص است. به صراحت بگویم تمام افرادی که در این اجتماعات شعارهای سلطنت طلبانه دادهاند، تمامشان در تک تک جنایات آن رژیم سیاه شریکند.

امام جمعه موقت تهران به چهارمین درباره حوادث روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: نکته چهارم این است که ضد انقلابان سلطنت طلب در پی براندازی نظام هستند. آنهایی که این خواب و خیال را دارند نابغه حماقتند. این انقلاب، انقلاب ماندنی است و ان شاءالله خاتمهاش ظهور بقیة الله الاعظم(عج) است.

وی در توضیح پنجمین نکته، مردم را به عنوان صاحبان انقلاب دانست و اظهار داشت: صاحبان انقلاب شما مردم هستید. انقلاب تا شما را دارد میماند و افتخار این انقلاب این است که شما را دارد. آنچه مهم است هوشیاری و بیداری شما مردم. این انتظار از شماست که در توطئهها حامی امر ولایت باشید.

عضو جامعه مدرسین حوزه نکته ششم درباره حوادث روزهای اخیر را نقش سایتهای ضد انقلاب در فتنه جدید دانست و بیان داشت: معرکه گردان و‌ حلقه وصل صحنه اغتشاشات، سایت آمد نیوز است. اسپانسر مالی این سایت بهایی ها هستند. آنها امکانات این سایت را فراهم کردهاند و دقیقا از آمریکا دستور می گیرند. من از مسئولان وزارت ارتباطات میخواهم این سایت ضد انقلاب را ببندند.

آیت الله خاتمی درباره نکته هفتم، به بحث فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ما با فضای مجازی مخالف نیستیم. فضای مجازی یک ظرف است که میتواند بحران یا فرصت باشد. ولی به مسئولینی که میگویند نباید فیلتر شود، می گویم که طبق خواسته مقام معظم رهبری اول باید اینترنت ملی را راه اندازی کنید، بعد بر پهنای باند آن بیافزایید. در همین فتنه جدید فضای مجازی دارد بحران افزایی میکند.

عضو مجلس خبرگان عمل به وظیفه مسئولین را هشتمین نکته درباره حوادث روزهای اخیر دانست و گفت: مردم به وظیفه خودشان عملکرده و میکنند که نشانه آن هم همین اجتماع باشکوه است. مسئولان هم باید به وظیفه خود عمل کنند. نمیگویم عمل نکردهاند، اما باید بهتر عمل کنند. قبل از اینکه اتفاقی بیافتد، باید به داد مالباختگان رسید و فکری به حال گرانیها کرد.

وی به نهمین نکته درباره حوادث روزهای اخیر اشاره کرد و بیان داشت: این فتنه هم مانند فتنه ۸۸ به دنبال ضربه زدن به ولایت است. افراط و تفریط ممنوع است. ما باید گوش به زنگ رهنمودهای ولایت باشیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ما با شعار مرگ بر مسئولین نظام مخالفیم. هرکه میخواهد باشد. مسئولین سه قوه مشروعیت و تایید مقام معظم رهبری را دارند. افرادی که سالها در این مملکت همه کاره بودهاند، حق ندارند حال نقش اپوزسیون را بازی کنند. توهین به مقام قوه قضاییه تعریض به رهبری است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: اینکه فردی در این نظام هشت سال رئیس جمهور بوده و قبلش در دیگر پستها نان و نمک این کشور را خورده باشد و حرفهایی بزند که ضد انقلاب میزند، قابل قبول نیست. رئیس قوه مجریه تنفیذ ولایت را دارد و رئیس قوه قضاییه منصوب رهبری است. اگر نقدی هست بگویید، اما سازنده و قانونی نقد کنید.

آیت الله خاتمی در توضیح دهمین و آخرین نکته درباره حوادث روزهای اخیر، گفت: دهمین نکته این است که این انقلاب، ماندنی است. پیشگوییهای صادق می گوید انتهای این انقلاب ظهور بقیة الله الاعظم(عج) است و دشمنان با تمام فتنههایی که ایجاد میکنند، نخواهند توانست کاری از پیش ببرند.

وی در پایان تبا تقدیر از بصیرت بالای مردم کرمان، گفت:  بر خودم میبالم که نماینده استانی هستم که ولایت مدار و بابصیرت است و ضد انقلاب بازی خورده ندارد. همچنین عرض ادب و تکریم و تجلیل دارم از آیت الله جعفری که پدر شهر و محبوب مردم است. ایشان حدود چهل سال در سنگر امامت جمعه خدمات مهمی انجام دادند و در حماسه نه دی ۸۸ در مقابل فتنه گران خطبههای آتشینی ایراد کردند. به برادر عزیز و گرامی جناب حجت الاسلام والمسلمین علیدادی امام جمعه و نماینده جدید ولی فقیه در کرمان هم خیر مقدم و تبریک می گویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha