جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام واثقی زاده هجدک کرمان

حجت الاسلام واثقی زاده گفت: در بازدیدی که شب گذشته از روستای گورک هجدک داشتم، شاهد بودم که نبود کانکس به اندازه کافی بزرگترین مشکل مردم است و در بعضی موارد یک چادر به دو خانواده داده‎ شده است.

حجت الاسلام محمد جواد واثقی روحانی طرح هجرت بخش کوهساران و شهر هجدک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، در رابطه با مشکلات روستاییان زلزله زده اطراف هجدک گفت: در بازدیدی که شب گذشته از روستای گورک هجدک داشتم، شاهد بودم که نبود کانکس به اندازه کافی بزرگترین مشکل مردم است. در بعضی موارد میبنیم که یک چادر به دو خانواده داده شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه باوجود این که در روستاهای زلزله زده نیروی کافی از مردم خود منطقه برای بازسازی وجود دارد، برای بازسازی از مناطق دیگر نیرو آورده میشود. اگر از نیروی بومی استفاده شود، باعث اشتغال افراد بیکار در منطقه زلزله زده میشود که از خیلی جوانب روحی و مادی برای این مردم مفید است.

حجت الاسلام واثقی ادامه داد: با توجه به اینکه روستای گورک روی گسل قرار دارد و در دو کیلومتری این روستا، قریه ای است بنام آدوری و  آسیبی به ساختمان های خشت وگلی آن قریه وارد نشده است، یکی از راههای موجود، انتقال اهالی روستای گورک به روستای آدوری است. که این طرح را می توان در دیگر روستاها نیز انجام داد تا ان شاءالله از آسیب های بعدی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: از آنجا که در زمان آواربرداری، مکانی برای منتقل کردن وسایل مردم نیست، خوب است کانکسهایی به عنوان انبار به روستاها داده شود تا وسایل مردم خسارت نیبنند.

حجت الاسلام واثقی از حضور و تلاش های گروههای جهادی به ویژه گروه جهادی وعاظ و مبلغین انقلابی تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha