سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
همایش «سیره پیامبر اکرم (ص) نقطه وصل امت اسلامی» در راولپندی

حوزه/ همایش «سیره پیامبر اکرم (ص) نقطه وصل امت اسلامی» در محل خانه فرهنگ ايران در راولپندی پاكستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  همایش «سیره پیامبر اکرم (ص) نقطه وصل امت اسلامی» در محل خانه فرهنگ ايران در راولپندی پاكستان برگزار شد.

در اين همايش میان محمد اسلم، معاون امیر جماعت اسلامی پاکستان، حجت الاسلام و المسلمین عارف حسین واحدی، دبیرکل نهضت اسلامی پاکستان، شهاب‌الدین دارایی، رایزن فرهنگی ايران در پاكستان، مولانا عبدالجلیل نقشبندی، مسئول اتحاد علمای پاکستان، مولانا مفتی عامر شهزاد، رئیس جمعیت علمای پاکستان راولپندی، حضور داشته و به ايراد سخنراني پرداختند.

علی آقانوری، مسئول خانه فرهنگ ايران در راولپندي و برگزاركننده و ميزبان اين همايش در آغاز با بيان سخناني، معرفي چهره پيامبر اكردم (ص) به جهانيان را در كنار قرآن کریم، بزرگ‌ترین تبلیغ برای اسلام دانست و افزود: بسیار به جاست قبل از اینکه دشمنان و مخالفان با روش‌ها و شیوه‌های فرهنگی پیچیده خود، چهره پيامبر اسلام (ص) را در عالم مخدوش کنند، مسلمانان هنرمند، مطلع و وارد به شیوه‌های گوناگون در عالم با بیان تبلیغ و تبیین، در خصوص معرفي شخصیت بزرگ رسول گرامی اسلام (ص) کار تبلیغی کنند.

در ادامه مفتی عامر شهزاد، ريیس جمعیت علمای پاکستان راولپندی گفت: جامعه‌ای که پیامبر اکرم (ص)  در آن حضور یافتند، دارای آداب و رسوم بسیار پستی بود؛ اما آن حضرت با اعمال خود قوانین و سنت‌های غلط آن جامعه را تغییر داد.

سپس مولانا عبدالجلیل نقشبندی، مسئول اتحاد علمای پاکستان، با اشاره به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا» گفت: پیامبر (ص) انسانیت را در میان جوامع ترویج داد و مظاهر پست جوامع را از بین برد؛ بنابراين امروز هر جایی صحبت از انسانیت می‌شود در کنار آن موضوع وحدت و یکپارچگی مسلمانان نیز مطرح است. مسلمانان اگر در اصول دین یکدست باشند، در فروع با اینکه اختلافاتی وجود دارد اما مشکلی پیش نخواهد آمد.

سخنران بعدی این مراسم شهاب‌الدین درايي، رایزن فرهنگی ايران در پاكستان بود با بيان اينكه پیامبر (ص) وقتی به دنیا آمد هدفش این بود که اختلافات و انحرافات میان جامعه آن روز را از بین ببرد و در آن جامعه تعادل ایجاد كند، گفت: همه انبیاء برای تکامل انسان‌ها آمدند و تمام آنان منشأ عدل اعتدال هستند. همچنين منشأ جهل، افراط و تفریط است و انسان وقتی مرتکب افراط و تفریط می‌شود، به خاطر جهل است.

وي در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: امروز شیعه و سنی مطرح نیست؛ امروز اصل اسلام در خطر است. در اين روزها، رييس جمهور آمريكا اهداف شیطانی خود را نشان داده است؛ در حالیکه قدس قبله اول جهان اسلام است، او با تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به قدس، سبب خشم دنیای اسلام شده است.

میان محمد اسلام، معاون امیر جماعت اسلامی پاکستان هم در سخنراني خود با تشریح آیه «واعتصمو بحبل الله» گفت: سفارش بزرگان به همه مسلمانان اين است كه با هم متحد شوید و از تفرقه دوری گزینید.

وي سپس با تأكيد بر اينكه الگوی همه ما پیامبر اکرم (ص) است، افزود: جامعه با حضور مجموعه‌ای از مردم تشکیل شده است. به همين دليل اعمال ما می‌تواند بر جامعه تأثیر بگذارد.

معاون امیر جماعت اسلامی پاکستان تأكيد كرد: پیامبر (ص) مخالف تعصبات فکری در جامعه بود و با شعار «لا اله الا الله» با آن برخورد می‌کرد.

سخنران پایانی این همایش حجت الاسلام و المسلمین عارف حسین واحدی، دبیرکل نهضت اسلامی بود که طی سخنانی پیامبر  اکرم (ص) را نقطه وحدت جهان اسلام معرفي كرد و گفت: اختلاف نظر در خصوص بعضی از مسايل دینی اشکالی ندارد؛ آنچه مهم است؛ وجود اختلاف در مسايل اصولی است که مسلمانان بایستی با حساسیت و دقت به آن توجه کنند که موجب اختلاف و چنددستگی نشود.

وي افزود: زمانی که سلمان رشدی به پیامبر اکرم (ص) اهانت كرد، پس از فتوای امام خمینی (ره) همه مسلمانان یکپارچه علیه سلمان رشدی اعتراض كردند و حتی تعدادی از اهل تسنن شهید شدند. دشمنان  اسلام برای اختلاف و افتراق در جهان اسلام آیین‌های جعلی مانند قادیانی‌ها، احمدی‌ها و ... را ایجاد كردند که باعث اختلاف در جهان اسلام شد. مرکز اصلی اين آيين‌هاي جعلي اسرائیل است. با اين حال علمای راستین علیه برنامه‌ها و اهداف تفرقه‌افکنانه دشمنان ایستاده‌اند و خواهند ايستاد.

دبیرکل نهضت اسلامی در پايان اظهار كرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از علمای پاکستان با حضرت امام خمینی (ره) در ارتباط بودند. با اینکه بعضی می‌گفتند كه انقلاب اسلامی ايران، انقلاب شیعی است؛ اما علمای اهل سنت از جمله علامه مودودی، قاضی حسین احمد و دیگران برای خنثی کردن این نقشه دشمنان اقدامات جدی كردند. همانطور كه امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و حضرت آیت‌الله سیستانی، توهین به مقدسات اسلامی را حرام دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha