جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
داعش هنوز تهدید تروریستی شماره ۱ در مالزی می‌‌باشد

حوزه/ به گفته رئیس پلیس مبارزه با تروریسم در مالزی، با وجود اینکه داعش دیگر قلمرو تحت محاصره خود ندارد، اما حامیان این گروه تروریستی در مالزی وجود دارند و داعش با تبلیغات خود آن‌ها را استخدام می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رئیس پلیس مبارزه با تروریسم در مالزی اعلام کرد که داعش هم چنان در سال 2018 بزرگترین تهدید تروریستی در مالزی می‌باشد.

ایوب خان رئیس پلیس ضدتروریست سلطنتی مالزی گفت: با  با وجود اینکه گروهک شبه نظامی داعش بیشترین قلمرو خود را در خاورمیانه از دست داده، اما هم چنان در مالزی به سربازگیری و جذب حامیان جدید ادامه می‌دهد.

ایوب سرپرست ویژه شاخه ضدتروریست در گفتگو با خبرنگاران گفت: من همچنان داعش را به عنوان تهدید شماره 1 تروریستی در سال آینده میلادی می‌دانم چرا که ایدئولوژی مخرب این گروه در سرتاسر دنیا در حال گسترش است. هرچند آن‌ها دیگر سرزمینی تحت اشغال ندارند اما هنوز حامیان زیادی برای آن‌ها باقی مانده است.

وی همچنین در جواب این سئوال که آیا مردم مالزی هنوز به این گروه می‌پیوندند جواب مثبت داده و گفت: دلیل آن این است که داعش تبلیغات وسیع و قدرتمندی دارد. مبارزه آن‌ها برای برقراری یک خلیفه اسلامی که در آن مسلمانان سرتاسر دنیا را جمع کرده، بسیاری را مجذوب خود می‌کند.

براساس آمار ارائه شده توسط ایوب، 53 مالزیایی در سوریه برای داعش جنگیده و 34 نفر در جبهه داعش جان خود را از دست داده‌ و 9 نفر در حملات انتحاری به هلاکت رسیده‌اند. از میان این افراد 8 نفر به مالزی بازگشته اند که تحت بازداشت قرار دارند.

مالزی همچنین با تهدید جدی از سوی  جزیره میندانائو در جنوب فیلیپین مواجه است که گروه های طرفدار داعش در ماه می سال 2017 میلادی کنترل شهر مارووی را در این جزیره به دست گرفتند که منجر به محاصره نظامی 5 ماه نظامیان ارتش در این منطقه و جنگ و درگیری و کشتار شد.

این در حالی است که مالزی در سال 2017  توانست 5 توطئه تروریستی را خنثی کند. به این ترتیب رقم نقشه‌های تروریستی خنثی شده به دست پلیس مالزی در سال‌های 2012 تا 2017 به 19 عدد می‌رسند.

                                           

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha