پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زکات

حوزه/رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی از جمع‌آوری ۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریالی زکات در شهرستان فاروج از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی، صبح امروز در جلسه شورای زکات فاروج و مراسم تجلیل از مبلغان و عاملان زکات، با اشاره به تحقق زکات تعهد شده شهرستان فاروج اظهار داشت: 5 میلیارد و 740 میلیون ریال زکات طی امسال در این شهرستان جمع‌آوری‌شده است.

وی با بیان اینکه این میزان زکات، 24 درصد بیشتر از میزان تعهد شده جمع آوری شده است، افزود: این در حالی است که میزان تعهد 9 ماهه امسال زکات فاروج 4 میلیارد و 160 میلیون ریال بود.

حجت‌الاسلام هاشمی، تبلیغ، جمع‌آوری و هزینه کرد را سه فرآیند زکات برشمرد و گفت: یکی از اهداف ما این است که کمک‌های جمع‌آوری شده و محل هزینه کرد آن را در سطح استان احصا کنیم تا از موازی کاری جلوگیری شود.

رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی تصریح کرد: رویکرد جدید در هزینه کرد زکات، اختصاص 60 درصد زکات به نیازمندان و40 درصد به طرح‌های عام‌المنفعه است.

وی با اشاره به اینکه زکات یکی از پایه‌های مهم دین اسلام است، گفت: ترویج فرهنگ زکات و پرداخت به موقع آن سبب می‌شود گام‌های مؤثر و مطلوب‌تری برای رفع نیازهای محرومان و توانمندسازی نیازمندان برداشته شود.

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: کمك به فقرا و نيازمندان از مهم‌ترین اهداف پرداخت زكات بوده و این فریضه نقش مؤثري در رفع سریع‌تر مسائل و مشكلات نيازمندان دارد، در اين راستا همه افراد جامعه بايد براي اشاعه اين فرهنگ تلاش كنند.

 وی ضمن قدردانی از مردم نوع‌دوست خراسان شمالی در پرداخت زکات، اظهار داشت: خراسان شمالی در سطح کشور از نظر درآمد جزء کم‌درآمدترین استان است؛ اما مردم نیکوکار این استان سه سال متوالی در مشارکت‌های مردمی در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده‌اند.

رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی با اشاره به افزایش جمع‌آوری زکات در استان خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و جماعات، مبلغان زکات و روحانیان طرح هجرت مستقر در شهرها و روستاها هم در مقاطع مختلف به موضوع زکات ورود پیداکرده‌اند که این همگرایی موجب افزایش پرداخت زکات در استان شده است.

گفتنی است، در این مراسم از هشت مبلغ و عامل زکات تجلیل به عمل آمد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha