جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدرضا حبیبی در نشستی با  حجت الاسلام محمد فخرالدینی

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان یزد گفت :ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تشکیل هیئت های اندیشه ورز و آسیب شناسی معضلات و منکرات جامعه، در مسیر پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، محمدرضا حبیبی در نشستی با  حجت الاسلام محمد فخرالدینی، رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد، اظهار کرد: برای فائق آمدن بر معضلات جامعه، شناسایی دقیق مشکلات، ریشه یابی آنها و تدوین برنامه جامع و هدفمند ضروری است.

وی تصریح کرد: شهر جهانی یزد، باید در رعایت شئون اسلامی، اخلاق مداری، قانون محوری و احترام به عُرف سنتی شهر نیز سرآمد باشد و در کنار سایر شاخصه های قدمت، سبک معماری و ... فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی این شهر را در اذهان بازدید کنندگان به یادگار بگذارد.

این مقام قضایی حضور بیشتر و پا به کار جوانان ارزشی و حزب الهی را در تحقق اهداف متعالی امر به معروف و نهی از منکر خواستار شد و افزود: منع دائم افراد از اموری که بر هر دلیل به آن مبادرت دارند جوابگو نیست و انتظار است با ایجاد یک فضای مثبت ارزشی و ایجاد جو شاداب و مفرح شرعی و قانونی، از میل و رغبت افراد به اموری غیر شرعی و قانونی کاست.

حبیبی، فضای عمومی و سنتی یزد را پایبند به اعتقادات عمیق دینی و اسلامی دانست و گفت: اگر در برخی از موارد فضایی توسط برخی از جوانان ایجاد می شود که مورد اعتراض جامعه سنتی است، از سر بی توجهی و لجاجت به سنتها نیست بلکه از سر بی اطلاعی به مسئله است که باید با ارسال دستورالعمل ها و بخشنامه ها، خطوط قرمز و ممنوعیت ها را اعلام کرد.

وی ابراز کرد: برخی بی تفاوتی ها از سوی اقشار مذهبی، دیندار و فرهیخته، مشکلاتی را بر کشور آوار و هزینه گزافی را بر نظام وارد می کند که باید با سامان دهی تشکل های محلات از  بین اقشار مذهبی و متعهد به آرمان های نظام و انقلاب به فرایند های اجتماعی جهت و سمت و سو داد.

رئیس کل دادگستری استان یزد بر همه جانبه گرایی در امور جاری تأکید کرد و گفت: نگاه تک بُعدی به مسائل و برنامه ریزی های مقطعی و کوتاه مدت دیگر اثر گذار نیست و نیاز است با تفکر انقلابی برای مسائل مهم کشوری، نگاهی همه جانبه گرا و عمیق و تاثیر گذار داشت.

گفتنی است، این نشست با هدف هماهنگی بیشتر با دستگاه قضایی استان و آموزش موارد قانونی و شرعی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به متولیان این امر صورت گرفت که مقرر شد با همکاری معاونت منابع انسانی دادگستری استان دوره های آموزشی مرتبط برگزار شود.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha