شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان انگلیسی کمپین سالانه «تمیزکاری خیابان‌ها» را برپا کردند

حوزه/ صدها تن از جوانان مسلمان انگلیسی در شهرهای مختلف این کشور، کمپین «تمیزکاری خیابان‌ها» را مانند سال‌های گذشته برپا کرده و تمیز کردن شهر را وظیفه مدنی و دینی دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، صدها تن از مسلمانان جوان انگلیسی در سال جدید میلادی کمپین «روز مل پاکیزگی خیابان‌ها» راه اندازی کرده و سال جدید میلادی را به تمیز کردن خیابان‌های شهرهای انگلستان سپری می‌کنند.

این کمپین قرار است در شهرهای لندن، گلاسکو، کاردیف، بیرمنگام، منچستر و نیوکاسل فعالیت داشته باشد و به گفته اعضای جامعه اسلامی انگلیس پاکیزه سازی خیابان‌ها یک وظیفه «دینی و مدنی» محسوب می‌شود. و آن‌ها از تمامی مردم خواسته‌اند در این اقدام خیریه به مسلمانان بپیوندند.

انتظار می‌رود حداقل 800 داوطلب امسال در کمپین پاکیزه‌سازی شهرها شرکت کنند. این کمپین بخشی از یک تلاش 5 ساله راه اندازی شده توسط بنیاد خیریه «رحمت برای بشریت» می‌باشد که حداقل 10 هزار قطعه درخت را کاشته و بیش از 5 هزار عملیات تمیزکاری در سرتاسر انگلستان راه اندازی کرده است. این سازمان همچنین جلسات «مقابله با تنهایی در روز کریسمس» راه اندازی کرده است و هزاران داوطلب به خانه‌های سالمندان و بی‌خانمان‌ها در خیابان‌ها سر می‌زنند.

فرهاد احمد یک سخنگوی ملی سازمان جوانان مسلمان در این باره به خبرنگاران گفت: پاکیزه سازی خیابان‌های لندن سالانه به طور تخمینی هزینه‌ای معادل 1 میلیارد دلار دربردارد. درحالی که دولت و مقامات محلی در این راه زحمت می‌کشند ما معتقدیم که این یک وظیفه مدنی و دینی محسوب می‌شود.

وی افزود: روحیه اجتماعی قدرتمند در پس این سازمان وجود دارد و ما می‌توانیم اتحاد و انگیزه ملی قدرتمندی را از این طریق برانگیزیم.

احمد در ادامه گفت: از یک نقطه نظر مذهبی، تمیزکاری جامعه و مراقبت از همدیگر در یک اجتماع محلی بخش‌های اساسی یک فرهنگ اسلامی محسوب می‌شوند.

درحالی که سال گذشته 28 منطقه در این کمپین مشارکت کردند، احمد می‌گوید که امسال قرار است 40 منطقه به کمپین بپیوندند و روز دوشنبه در سرتاسر بریتانیا به پاکیزه سازی شهر مشغول شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha