پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیسی

حوزه/سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۴ کانون خادم یاری امام رضا(ع) در سطح استان راه اندازی شده است، گفت: سال گذشته سهمیه اعزام زائر خراسان جنوبی به مشهد مقدس ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بود، اما ۴ هزار زائر را به مشهد اعزام کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام محمدعلی سلم‌آبادی سرپرست دفتر آستان قدس در خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از تولیت آستان قدس رضوی، دعوت کرده‌ایم تا در دهه مبارک فجر و به‌عنوان سخنران مراسم راهپیمایی 22 بهمن، به خراسان جنوبی سفر کند.

سرپرست دفتر آستان قدس در خراسان جنوبی افزود: دفتر آستان قدس رضوی در تمام شهرستان‌های استان رابطینی دارد که با راه‌اندازی کانون‌هایی در مساجد، نسبت به شناسایی نیازمندان و همچنین خیران اقدام می‌کنند.

سرپرست دفتر آستان قدس در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در گذشته وقف‌هایی به نام امام رضا(ع) توسط مردم و خیّران انجام می‌گرفت گفت: باید زمینه حضور خیران و ایجاد وقف‌هایی به نام امام رضا(ع) هم ایجاد شود و همان‌طور که خیران در موضوعات عتبات عالیات پیش‌قدم هستند، در این خصوص هم اقدام کنند.

سلم‌آبادی بیان کرد: تولیت آستان قدس رضوی قول داده است که هرمیزانی که خیران کمک کنند، دو برابر آن‌هم آستان قدس کمک می‌کند و تمام این اعتبارات در خود استان و برای کمک به محرومین هزینه شود.

وی با بیان اینکه آستان قدس در راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی زودبازده مثل مشاغل خانگی، سرمایه‌گذاری می‌کند افزود: هم‌اکنون در این خصوص 807 متقاضی برای دریافت تسهیلات معرفی‌شده‌اند.

سرپرست دفتر آستان قدس در خراسان جنوبی اظهار کرد: آستان قدس به‌صورت مستقل در پروژه‌های کلیدی ورود پیدا نمی‌کند، اما اگر خود دولت در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کند، آستان قدس هم کمک خواهد کرد.

سلم‌آبادی با اشاره به اختصاص چند غرفه نمایشگاه دائمی در زیرگذر حرم به‌صورت رایگان برای خراسان جنوبی، گفت: سال گذشته سهمیه اعزام زائر خراسان جنوبی به مشهد مقدس 2 هزار و 200 نفر بوده، اما 4 هزار زائر را به مشهد اعزام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: 14 کانون خادم یاری امام رضا(ع) در سطح استان ایجاد شده و تاکنون 900 نفر با مراجعه به سایت اینترنتی آستان قدس به‌عنوان خادم یار ثبت نام کرده‌اند که پس از گذشت 6 ماه از فعالیت، به‌صورت سه‌روزه به مشهد اعزام و به‌عنوان خادم حرم فعالیت می‌کنند.

سرپرست دفتر آستان قدس در خراسان جنوبی با بیان اینکه طی یک سال اخیر دفتر آستان قدس بیش از 10 میلیارد تومان در سطح استان برای کمک به محرومین و برخی نهادها هزینه کرده است گفت: از جمله اقدامات انجام شده توسط این دفتر طی مدت یک سال، اعزام 4 هزار و 500 زائر اولی به مشهد مقدس، برگزاری 11 اردوی جهادی با همکاری بسیج سازندگی با اعتبار 899 میلیون ریال، توزیع 4 هزار و 557 سبد غذایی در بین محرومین با اعتبار بیش از 4 میلیارد و 400 میلیون ریال ، 7 مورد مساعدت به تکمیل حوزه‌های علمیه استان با اعتبار 10 میلیارد ریال،اعزام 2 تیم درمانی و دندانپزشکی به مناطق محروم با اعتبار 100 میلیون ریال، مساعدت به 40 مرکز فرهنگی مساجد و حسینیه‌ها با اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون ریال و ... عنوان کرد.

وی تصریح کرد: یک سال است که دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است و رئیس شورای سیاست‌گذاری این دفتر هم آیت‌الله عبادی امام جمعه بیرجند است و برخی از نهادها و دستگاه‌ها هم عضو این شورا هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha