جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جامعه اسلامی نورفولک مجوز ساخت مسجد را دریافت کرد

حوزه/ جامعه اسلامی در یک شهر انگلیسی که سال‌ها برای ساخت مرکز اسلامی تلاش کرده است، بالاخره موفق شد مجوز ایجاد این مرکز اسلامی را از شورای شهر دریافت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از تایمز، جامعه اسلامی نورفولک در انگلستان که از چند سال پیش برای ایجاد یک مرکز اسلامی تلاش می‌کردند بالاخره موفق شدند مجوز ایجاد مسجد جدید را دریافت  کنند.

این مسجد متعلق به اعتماد اسلامی بنگلادش شرق انگلیس قرار بود با هزینه 1 میلیون یورو در یک کلوپ قدیمی که سال‌ها پیش تعطیل شده بود ساخته شود که با مخالفت‌های سیاستمداران محلی مواجه شده بود.

پس از تلاش‌های فراوان جامعه اسلامی بالاخره موفق به دریافت مجوز شورای شهر برای ساخت این مسجد در زمینی در محوطه این کلوپ قدیمی شد.

سراج الاسلام سرپرست این بنیاد گفت: ساختمان جدیدی که قرار است به عنوان مسجد مسلمانان بنگلادش در انگلستان باشد ظرفیتی برابر 250 نفر را خواهد داشت. جامعه اسلامی در این منطقه با سرعت قابل توجهی رو به افزایش است و مدت‌های زیادی است که ما برای داشتن یک مرکز برای خودمان به منظور ابراز هویت اسلامی مان تلاش و تقلا می‌کنیم.

اسلام همچنین گفت این کلوپ قدیمی که در سال 1902 ساخته شده تخریب نخواهد شد و جامعه اسلامی تصمیم گرفته که آن را به یک کافه حلال تبدیل کرده و همه مردم صرف نظر از دین و مذهب‌شان می‌توانند به آنجا مراجعه کنند.

وی افزود: مسجد نیز در اکثر روزهای هفته باز خواهد بود و تنها برای مسلمانان نیست بلکه تمامی مردم می‌توانند از این مرکز اسلامی بازدید کنند.

گفتنی است این مسجد دارای یک اتاق مشاوره، یک سالن ژیمناستیک، نمازخانه، اتاق تدفین و دفتر در طبقه همکف خواهد بود. این بنیاد سالامی با یک برنامه 3 ساله قرار است 800 هزار تا 1 میلیون یورو برای ساخت و راه اندازی این مرکز جمع آوری کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha