جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام محدثی

حوزه/ استاد حوزه علمیه بر لزوم تلاش هرچه بیشتر شاعران ارزشی در زمینه پاسداری از حریم آل الله تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین محدثی امشب در محفل شعر شهدای روحانی استان قم در مدرسه عالی دارالشفا در قم بیان کرد: اگر کار ادبی و هنری هنرمندان نباشد قطعا این فعالیت های عظیم فراموش می شود و تاثیرگذاری آن در نسل های آینده کمرنگ می‎شود.

وی افزود: امام سجاد(ع) درگوشه ای از دعای مرزداران بیان می کند که هر مسلمانی که یک رزمنده و یا یک مرزبان را در خانه خود جانشینی کند و خلا او را با حضور جبران کند، یا در نبود آن مرزبان به خانواده او رسیدگی کند ویا با کمک مالی خط جهاد و رزم را پشتیبانی کند و... همان اجر و ثوابی که به آن رزمنده عطا می شود را بهره مند می شود.

شاعر و ادیب حوزوی اظهارکرد: اگر حمایت و تشویق و انگیزه و مراقبت و رسیدگی به خط جهاد و شهادت انجام شود، این افراد طبق دعای حضرت سجاد(ع) در این اجر سهیم هستند.

وی گفت: مهمات و رسانه شاعر، شعر است؛ یعنی شاعر با عطیه الهی و موهبتی که از خداوند گرفته و توان آن را نیز دارد که یک رشادت و ایثار را تبیین و منتقل کند، در واقع همان کار جهادی را انجام داده و در مسیر خط جهاد و شهادت قرارداردو اجر آنها را می‎برد.

این استاد حوزه اظهارکرد: شاعر ارزشی، مرزبان حریم مکتب است؛ نقش کسی که با زبان هنر و ادب به زنده نگاه داشتن یاد و نام شهیدان کمک می‏ کند و آن فرهنگ را به نسل‎های آینده منتقل می کند کمتر کار خود رزمندگان نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha