پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دهنوی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ دهنوی با بیان اینکه متأسفانه امروزه ۸۰ درصد از زوجین به دلیل عدم درک نیازهای عاطفی یکدیگر از هم جدا می‌شوند و یا اختلافاتی در زندگی پیش می‌آید، تصریح کرد: برای این‌که به آرامش دست‌یابیم باید عنصر عشق و محبت را در بین رابطه زوجین افزایش دهیم و در زندگی رسم مهربانی را یاد بگیریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حسین دهنوی، سه‌شنبه‌شب در همایش «تقویت بنیان خانواده» در دانشگاه آزاد بجنورد اظهار داشت: القای آرامش به همسر یکی از راه‌های مؤثر در تقویت بنیان خانواده است.

وی از شیوه زندگی اولیا الهی به‌عنوان یکی از راه‌های فراگیری عشق و محبت به همسران یاد کرد و افزود: عشق و محبت را باید از اولیای الهی درس گرفت و بر اساس شیوه زندگی آنان، زندگی خود را بنا کنیم.

حجت‌الاسلام‌ دهنوی با بیان اینکه متأسفانه امروزه 80 درصد از زوجین به دلیل عدم درک نیازهای عاطفی یکدیگر از هم جدا می‌شوند و یا اختلافاتی در زندگی پیش می‌آید، تصریح کرد: برای این‌که به آرامش دست‌یابیم باید عنصر عشق و محبت را در بین رابطه زوجین افزایش دهیم و در زندگی رسم مهربانی را یاد بگیریم.

وی با اشاره به این‌که تمامی نکات آموزشی و شیوه زندگی زوجین قبل از علوم غربی به‌ دست آمده است گفت: تمامی مطالب خارجی، در روایت‌هایی که 1400 سال پیش‌آمده است گنجانده‌شده بود و این نشان‌دهنده آن  است که اسلام از همان ابتدا به مهارت زندگی و روابط زوجین توجه داشته است.

کارشناس مسائل تربیتی یکی از مهارت‌های تقویت بنیان خانواده را گوش دادن به سخنان همسر و همدردی کردن با او عنوان کرد و گفت: نگاه محبت‌آمیز به همسر در منزل هم یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به بنیان خانواده تحکیم بخشد.

وی با اشاره به این‌که 80 درصد نابودی زندگی‌های مشترک به دلیل خلأهای عاطفی است، افزود: متأسفانه امروزه 80 درصد از زوجین به دلیل عدم درک نیازهای عاطفی یکدیگر از هم جدا می‌شوند و یا اختلافاتی در زندگی پیش می‌آید.

حجت‌الاسلام‌ دهنوی از رشد عقلانی، رشد شخصیتی و اجتماعی، رشد عاطفی قدرت مدیریت بحران به‌عنوان شروط اصلی ازدواج برشمرد و اظهار داشت: اگر این شروط در آقایان محقق شده باشد در زمان ازدواج درگیر معضل و مشکلی نخواهد شد و آماده ورود به زندگی متأهلی است.

وی با بیان اینکه اگر همسران در روابط خانوادگي به تفاوت‌هاي رفتاري زن و مرد آگاه باشند بسياري از اختلافات ریشه‌کن می‌شود، خاطرنشان کرد: با آشنايي همسران به تفاوت‌ها و اختلافاتي که خداوند در زن و مرد به وجود آورده، بسياري از اختلافات و تنش‌های خانوادگي از بين رفته و حتي ریشه‌کن خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha