جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن و استکبارستیزی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از برگزاری همایش«قرآن کریم و استکبارستیزی»، در بجنورد خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: همایش «قرآن کریم و استکبارستیزی» در بجنورد مرکز استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همایش «قرآن کریم و استکبارستیزی» در آینده نزدیک در خراسان شمالی برگزار می‌شود، افزود: استکبارستیزی یکی از موارد بسیار مهمی است که قرآن به آن پرداخته است و همایش بین‌المللی قرآن کریم باید در رسیدن به آن بکوشد٬ این است که استکبار را به دنیا معرفی کند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به محورهای این همایش گفت: استکبارستیزی در قرآن کریم، استکبارستیزی در سیره معصومان (ع)، استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی از جمله محورهای همایش بین‌المللی قرآن کریم و استکبارستیزی است.

وی با بیان اینکه افتخار ما این است که در جمهوری اسلامی ایران، انس با قرآن و پژوهش‌های قرآنی به اوج خود رسیده است، اظهار داشت: از دیگر افتخارات ما این است که قاریان و حافظان برجسته‌ای را به دنیای اسلام معرفی کرده‌ایم.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی قرآن را از حاشیه به متن زندگی مردم وارد کرد، افزود: پس از انقلاب اسلامی، در همه ابعاد نظام و حتی در قانون اساسی ما، قرآن در آن نفوذ داشته است و آموزه‌های آن به صحنه آمده است.

وی، قرآن را نعمت و نسیم رحمتی دانست که تمام انسان‌ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، تصریح کرد: از دغدغه‌های مقام معظم رهبری این است که علوم انسانی باید از قرآن استخراج  شوند و پژوهشگران علوم انسانی باید از دل قرآن علوم را بیرون بکشند و از دریای عمیق و بیکران قرآن بهره و فیض ببرند.

 استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بنابراین با توجه به اینکه انقلاب ما که ماهیت قرآنی دارد، باید در زمینه پژوهش‌های قرآنی سرآمد دنیا باشد٬ که البته مدتی است که این‌گونه پژوهش‌ها شکل‌گرفته ولی باید کاری کنیم که همه از نسیم هدایت قرآن بهره ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: در زمینه ترغیب هر چه بیشتر جوانان به انس با قرآن باید برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان به شکل کیفی و مطلوب برگزار شود چرا که انس جوانان با قرآن و مسائل دینی و اسلامی زمینه‌ساز رشد و تعالی جامعه می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha