پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ بارها به مسئولین محترم از رئیس جمهور و دیگران هشدار دادیم که این فضای مجازی بلای جان شماست؛ نه تنها دین و ایمان و اخلاق و همه مقدسات را هدف قرار داده و فحشا را به درون خانه ها می فرستد و خانواده ها را از هم متلاشی می کند؛ بلکه خطری برای انقلاب، نظام و امنیت جامعه است؛ اما متأسفانه گوش شنوایی نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به قرائت بیانیه ای در پی حوادث اخیر کشور پرداختند که بخشی از آن بدین شرح است:  

امروز مردم تنها راه کار را این دیدند که به سراغ تظاهرات خیابانی رفته و از این طریق فریاد خود را به گوش مسئولین برسنانند تا آنان پشت درهای بسته برای آنان تصمیم گیری نکنند؛ البته بعدا جمعی که معجونی از ضد انقلاب و منافقین و افراد فریب خورده بودند، به آنان پیوستند و ابتکار عمل را از دست آنان گرفته و به ویرانگری و اهانت به همه مقدسات پرداختند. شیاطین خارجی نیز از این فضا به طور کامل استفاده کرده و اغتشاش در مناطق مختلف را به آنان تعلیم دادند.

امروز پرده ها بالا رفت و نقشه دشمنان برملا شد و مردم با راهپیمایی پرشکوه خود ان شاءالله پاسخ این گروه اندک را خواهند داد.

(برخی از مسئولین به بنده گفتند دو شب قبل که در نقاط مختلف کشور تظاهرات بود، تعداد افراد شرکت کننده کمتر از 6 هزار نفر در کل کشور بوده است؛ به همین دلیل می گوییم گروه اندک.)

حقیقت این است که مسئولین چاره ای جز این ندارند که به درد دل مردم مستقیما گوش فرا دهند و بهترین راه این است که در تمام طول سال یک روز هفته را برای شنیدن مشکلات مردم بگذارند.

به عنوان مثال این هفته از نمایندگان دانشجویان دعوت کنند و با حضور چندین نفر از وزرا و مسئولین، دردهای خود را بگویند و راه حل خود را بیان کنند.

هفته دیگر از کسبه بازار، کشاورزان، صاحبان صنایع مختلف و ... دعوت کنند؛ چراکه مشکلاتی دارند که به یقین به گوش مسئولین نرسیده و بسیاری از آنان، راه حل های پیشنهادی دارند که قابل توجه است.

سپس گروهی را مأمور رسیدگی و جمع بندی کرده و نتیجه آن را در اختیار مسئولین بگذارند تا قوانین و برنامه ها بر طبق آن تنظیم گردد و این کار در طول سال ادامه بیابد.

مسئله مهم دیگر داستان آتش افروزی فضاهای مجازی است؛ بارها به مسئولین محترم از رئیس جمهور و دیگران هشدار دادیم که این فضای مجازی بلای جان شماست؛ نه تنها دین و ایمان و اخلاق و همه مقدسات را هدف قرار داده و فحشا را به درون خانه ها می فرستد و خانواده ها را از هم متلاشی می کند؛ بلکه خطری برای انقلاب، نظام و امنیت جامعه است؛ اما متأسفانه گوش شنوایی نبود؛ اما اکنون می بینیم دامن همه آنان را گرفته است.

یک نفر مزدور موساد و سیا در خارج نشسته و برای ده میلیون نفر به آسانی پیام می فرستد که فردا فلان ساعت بیرون ریخته و اغتشاش کنید؛ حتی طرز ساختن بمب های دست ساز را هم به آنان یاد می دهد.

از مسئولین محترم سوال می کنم فضای مجازی که پدیدآورنده آن دشمنان ما هستند و تمام اختیارش در دست آنهاست و ما را عملا برده خود می سازند، آیا عاقلانه است ما خودمان را در اختیار آنان بگذاریم؟

بیایید از فرصت استفاده کنید و برای فضای مجازی سالم که توسط کارشناسان آگاه، طرح هایی ریخته شده، فکری کرده و آن را تکمیل کنید و به نیازهای مردم برسید و به جای لجنزار متعفنی که به نام تلگرام و غیر آن است، فضای مجازی سالم، در دست جامعه قرار داده و امنیت و اخلاق و ایمان و سلامت جامعه را حفظ کنید.

نگویید موقتا قطع کردیم و دوباره بر می گردیم؛ راستی عجیب است این شیاطین هم دوباره بر می گردند؛ همان آش و همان کاسه.سخن دیگر اینکه متأسفانه بعضی تصمیم گرفته به توجیه گری پرداخته و پیام آشکار حوادث را فراموش کنند که این راستی اشتباه بزرگی است. در احادیث اسلامی آمده که افراد با ایمان و هوشیار از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شوند؛ آری افراد هوشیار و با ایمان چنین هستند.

آخرین سخن این است که ما از مأموران انتظامی می خواهیم که اجازه ندهند اغتشاشگران به اموال عمومی و خصوصی مردم صدمه زده و به مقدسات اهانت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha