شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ استقبال از دو شهید گمنام دفاع مقدس در بیرجند

حوزه/رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با دهه دوم فاطمیه، پیکر مطهر ۴ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی تشییع و تدفین می‌شود.

محمد امیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: دانشگاه‌های پیام نور بجنورد و دانشگاه فرهنگیان این شهرستان میزبان 4 شهید گمنام می‌شوند که مراسم استقبال و تدفین پیکر شهدا هم‌زمان با دهه دوم فاطمیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: سردار سید محمد باقرزاده مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نیز برای بازدید از دانشگاه‌های استان و جانمایی شهیدان گمنام به خراسان شمالی سفر کردند.

امیری تصریح کرد: در بازدید مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از دانشگاه‌های خراسان شمالی مقرر شد که 2 شهید گمنام میهمان در دانشگاه‌ پیام نور بجنورد و 2 شهید دیگر میهمان ماندگار دانشگاه فرهنگیان بجنورد باشند.

وی زمان میزبانی از لاله‌های ماندگار را دهه دوم فاطمیه امسال عنوان کرد و گفت: تاریخ و زمان دقیق استقبال، وداع و تشییع شهیدان گمنام در دهه دوم فاطمیه متعاقباً اعلام و به اطلاع مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان می‌رسد.

رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی ادامه داد: شهدا حق بزرگی بر تمامی مردم ایران اسلامی دارند که در این راستا هر کس در حد توان خود باید در راه آرمان‌های آنان گام بردارند.

وی افزود: شهدا بزرگ‌ترین افتخار ملت ایران به شمار می‌روند چرا که به برکت خون پاک آن‌ها دیگر هیچ کشوری جرات نزدیک شدن و در نتیجه تجاوز به خاک ایران را ندارد.
امیری تصریح کرد: با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و گام برداشتن در مسیر رشد و توسعه کشور می‌توان آرمان‌های شهدا را عملی کرد و از پایمال شدن خون پاک آن‌ها جلوگیری به عمل آورد.

وی گفت: به راستی اگر شهدا و رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس نبودند امروز دیگر نامی از ایران در صفحه جهان نمی‌درخشید و ملت ایران نیز تحت سلطه بیگانگان قرار می‌گرفتند.

رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ملت ایران با تأسی از حضرت سیدالشهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی، در برابر هر متجاوز و ستمکاری خواهند ایستاد و هیچ‌گونه ترسی به دل راه نخواهند داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha