سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مهدی مروارید

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: تا زمانی که امت اسلامی برای انجام کارها کسل و تنبل باشد و از فعالیت و تلاش سر باز بزنند و یا روح اجتهاد در انسان نباشد، مسیر کمال و تقوا هموار نشده و پیموده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی مروارید، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام حسین(ع) مشهد با اشاره به وضع حوزه های علمیه پیش از انقلاب گفت: در آن زمان حوزه های علمیه  به لحاظ معیشتی مشکلات زیادی داشتند، اما دارای استقلال بودند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این مشکلات به دنبال انس با برخی از بزرگان حوزه علمیه برطرف شد، تأکید کرد: اگر طلاب شاداب و سر زنده و ارزش و منزلت خود را متوجه باشند، بسیاری از مشکلات در سیر طلبگی مرتفع می شود. 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: طلاب حوزه های علمیه همواره در همه عرصه ها همچون یک سرباز که خود را برای جنگ آماده کرده، هستند و در این شرایط آنان سختی ها و مصائب را تحمل می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مروارید با بیان اینکه معارف دینی به واسطه تلاش بزرگان در حوزه های علمیه و فقها به دست ما رسیده است، ابراز کرد: برای آنکه ایمان و معارف دینی در بین مردم جامعه اسلامی به طور مستمر برقرار باشد، باید جمعی از طلاب در راستای عالم عارف شدن به صورت مجدانه قدم بردارند و بدانند راه علما و روحانیان در مسیر تعلیم و تعلم است. 

وی با بیان این که اگر خداوند برای بنده ای خیر بخواهد مسیر فقیه شدن را برای او فراهم می سازد، بیان کرد: فقه، دانشی اسلامی برای به‌دست‌آوردن احکام عملی یا تکالیف دینی بوده و انواع مختلفی همچون فقه مسائل دینی، اخلاقی و عملی وجود دارد. 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به این مطلب که خداوند برای بندگان شایسته خود پس از فقیه شدن، ابزار زهد و تقوا را فراهم می کند، تصریح کرد: در این مسیر زهد و تقوا، افراد هرگز نظر به مادیات ندارند و انگیزه آنان در راستای انجام فعالیت های الهی است و حقیقت زهد نیز آن است که امت اسلامی برای حب و جاه کار نکنند. 

حجت الاسلام و المسلمین مروارید با بیان اینکه تلاش انسان برای خودسازی و عطش مستمر و پیوسته او در پیمودن این مسیر، مقدمه کسب کمال الهی است، گفت: در واقع تقوا به معنای خود نگهداری است که انسان خود را از گناه حفظ کرده و فعل حرام انجام نمی دهد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: تا زمانی که امت اسلامی برای انجام کارها کسل و تنبل باشد و از فعالیت و تلاش سرباز بزنند و یا روح اجتهاد در انسان نباشد مسیر کمال و تقوا نیز هموار نشده و پیموده نمی شود.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha