جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید اعضای ستاد بحران حوزه علمیه کرمان از مناطق زلزله‎زده شهرستان کوهساران و کوهبنان

حوزه/ حجت الاسلام زمزم‎زاده، کمبود کانکس و عدم مدیریت صجیح توزیع کمک‎ها را بزرگترین مشکل مردم مناطق زلزله‎زده هجدک دانست و گفت: متاسفانه با وجود اعلام مکرر مبنی بر نیاز مردم به کانکس، هنوز در این مورد اقدامی در خور توجه انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، اعضای ستاد بحران حوزه علمیه کرمان، برای پیگیری وضعیت کنونی و مطالبات مردم زلزلهزده شهرستان کوهساران و کوهبنان از این مناطق بازدید کرد.

در طی این سفر اعضای ستاد بحران حوزه علمیه کرمان از شهر هجدک و روستاهای گورک، گروک، شهر کوهبنان و  روستای جور بازدید کرد.

حجت الاسلام روح الله زمزمزاده، معاون امور طلاب و دانش آموختگان و عضو ستاد بحران حوزه کرمان در این رابطه گفت:  خوشبختانه با پیگیری مسئولین خدمات خوبی به مردم زلزلهزده ارائه شده است و تا الان بخش زیادی از آوار برداریها انجام شده است، البته هنوز مشکلاتی وجود دارد و مردم از بعضی مسائل نارضی هستند. به عنوان نمونه متاسفانه با وجود اعلام مکرر مبنی بر نیاز مردم به کانکس، هنوز در این مورد اقدامی درخور توجه انجام نشده است.

وی ادامه داد: در بعضی مناطق مانند روستای گورک شهر هجدک تعدادی کانکس به مردم تحویل داده شده است، اما اکثر زلزله زدگان در سرمای این مناطق کوهستانی، هنوز در چادرها زندگی میکنند.

عضو ستاد بحران حوزه کرمان افزود: در اکثر مناطق زلزلهزده خانهها از لحاظ ظاهری مشکلی ندارند، اما آنچه مشخص است خانههای مردم که اکثرا هم بافت فرسودهای دارند دچار خرابیهای شدیدی شدهاند  و مردم مجبورا در چادر سکونت کنند.

وی در رابطه با وضعیت واگذاری خانههای شهرک هجدک افزود: با مساعدت مسئولین شهرداری هجدک قرار بر واگذاری خانههای شهرک به مردم هجدک شده است و مردم میتوانند با دریافت سند خانهها برای کسب تهسیلات اقدام کنند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه کرمان ادامه داد: در این مناطق هنوز زلزلههای بالای چهار ریشتر رخ میدهد که همین امروز صبح زلزلهای نزدیک به پنج ریشتر هجدک را لرزاند و این مساله موجب فشار روحی و روانی بر مردم شده است که میطلبد مسئولین مربوطه به این مهم نیز توجه کنند.

عضو ستاد بحران حوزه علیمه کرمان گفت: باید بزرگترین مشکل در مناطق زلزلهزده را عدم مدیریت صحیح در توزیع کمکها دانست که متاسفانه باعث پیش آمدن مشکلات زیادی شده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان اضافه کرد: مسأله مورد توجه دیگر بحث مدارس و شرایط تحصیل دانش آموزان این مناطق است. در بازدیدی که از مدرسه راهنمایی هجدک داشتیم شاهد بودیم که دانش آموزان در کانکس با وجود سرما، کمبود جا و بوی نفت وسایل گرمایشی موجود، در حال تحصیل هستند و به علت کمبود کانکس دانش آموزان راهنمایی دختر و پسر به صورت مختلط در یک کانکس حضور دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر دانش آموزان این مدارس از روستاهای اطرف و راههای دور میآیند مسئولین مربوطه باید به سرعت در رابطه با ایجاد فضای آموزشی مناسب اقدام کنند تا خدای ناکرده موجب ترک تحصیل دانش آموزان نشود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha