پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام غلامرضا میرزائیان - سمنان

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه نخستین پروانه حلال استاندارد در این استان صادر می‌شود، گفت: محصولات طیور با بِرند حلال وارد بازار استان سمنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام غلامرضا میرزائیان، ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه محصولات طیور با برند حلال وارد بازار استان سمنان می‌شود، اظهار داشت: در تمام کشتارگاه‌های استان سمنان حضور ناظر شرعی الزامی است تا بر مراحل ذبح و کشتار نظارت داشته باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مجوز پروانه حلال استاندارد برای کشتارگاهی در شهرستان گرمسار اعطاشده است، تصریح کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، وزارت جهاد کشاورزی در زمینهٔ ذبح شرعی باید در خارج و داخل کشور افراد و ناظرانی را آماده کنند که این افراد در کشتارگاه‌ها مشغول به کارشده و در تمام مراحل ذبح و کشتار نظارت  کافی را داشته باشند.

وی بابیان اینکه در اسلام سفارش بسیاری به غذای حلال شده است، افزود: بر اساس توافق‌نامه‌ای که اخیراً بین حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد منعقد شد، کارخانه‌ها و مراکزی که قصد دارند در زمینهٔ تولید مواد غذایی فعالیت کنند باید مجوز پروانه حلال استاندارد داشته باشند.

حجت‌الاسلام میرزائیان خاطرنشان کرد: حلیت شرعی مواد تولیدی مراکز تولیدی فرآورده‌های غذایی ابتدا باید از سوی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی تائید شود و پس‌ازآن پروانه صادر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha