جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام گرجی

حجت الاسلام گرجی با تاکید بر این که بی بصیرتی خواص هزینه های نظام را چند برابر می کند، گفت: هزینه هایی که به جامعه تحمیل می شود به دلیل عدم بصیرت بخشی به افراد است و تا زمانی که مردم آگاه نباشند، نمی توان در برابر مشکلات صف آرایی کرد.

حجت الاسلام علی اصغر گرجی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به نقش حوزه های علمیه در بصیرت بخشی به جامعه، اظهار داشت: مبلغان حوزه های علمیه کسانی هستند که تبیین و تبلیغ اسلام را بر عهده دارند و زنده ماندن و پویایی تعالیم اسلامی در گرو زحمات آنان است.

وی در ادامه افزود: اگر ما می بینیم بعد از غیبت امام زمان(عج) اسلام زنده و پویا و همچنان بارور است، به برکت زحمات و تلاش هایی است که مبلغان دین در راه دین کشیده اند.

استاد حوزه تصریح کرد: از آنجا که انقلاب ما نسخه اسلام است و بُعد حکومتی و اجتماعی اسلام که بعد از 1400 سال یا مورد غفلت واقع شده بود یا این که فرصت برای ظهور نداشت را ظهور و بروز داده است در جایگاه اهمیت والایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: مبلغان همان گونه که وظیفه دارند احکام فردی را برای مردم بیان کنند به همان میزان وظیفه دارند که احکام اجتماعی و حکومتی را برای عموم مردم تبیین کنند و در دفع و رفع شبهات انقلاب تمام تلاش خود را بکار ببرند.

دبیر جبهه مردمی انقلاب اسلامی همدان خاطرنشان کرد: موفقیت حوزه در بصیرت بخشی به جامعه نسبی است و همین میزان که توانستند به مردم بصیرت دهند که در برابر فتنه گرانی که اصل نظام را هدف قرار داده بودند، بایستند.

وی گفت: نمی توان گفت که این موفقیت حداکثری است، بلکه آن موفقیت زمانی است که آنقدر آمادگی مردم بالا برود که ایادی و دشمنان داخلی و خارجی فرصت عرض اندام نداشته باشند و در این زمینه عدم توفیق هایی وجود داشته و دارد.

حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: در تاریخ انقلاب برخی مواقع به مردم بصیرت داده نشد و اگر زودتر آگاهی می دادیم، زودتر از مسیر آگاه می شدند و هزینه به نظام و انقلاب تحمیل نمی شد.

دبیر جبهه مردمی انقلاب اسلامی همدان در پایان گفت: هزینه هایی که به جامعه تحمیل می شود به دلیل عدم بصیرت بخشی به افراد است و تا زمانی که مردم آگاه نباشند، نمی توان در برابر مشکلات صف آرایی کرد، بنابراین تلاش و اهتمام برای تبیین دستاوردهای انقلاب و بصیرت بخشی به مردم به ویژه جوانان باید در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha