پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجد السلام در فورت اسمیت آمریکا

حوزه/ مسلمانان مسجد فورت اسمیت آمریکا جوانی را که به خاطر اهانت به مسجد بازداشت شده بود بخشیدند و پس از عذرخواهی او جریمه مالی او را نیز به دادگاه پرداخت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مسجد السلام در فورت اسمیت، آرکانزاس، آمریکا، در اکتبر سال 2016 با رنگ اسپری، و نوشته های توهین آمیز نسبت به اسلام تخریب شد.

نیویورک تایمز در اوت 2017  بیان کرد، مردی که پشت این اعمال خرابکارانه قرارداشت، توسط فرد دیگری به نام آبراهام دیویس دوست قدیمی اش  که قرار بود را به این مکان برساند، کمک می شد که هر دوی آنها  چند ماه پس از این واقعه به کمک دوربین های امنیتی مسجد دستگیر شدند.                        

پس از دستگیری ابراهیم دیویس، جوان 20 ساله که در معرض محکومیت زندان تا شش سال قرار داشت، به سرعت از حرکاتش پشیمان شد و در نهایت به خدمات اجتماعی  و پرداخت مبلغ  3200  دلار به عنوان جریمه محکوم شد.                                

با این حال، مقامات مسجد زمانی که از مشکلات مالی ابراهیم دیویس مطلع شدند و متوجه شدند که کار در پمپ بنزین برای پرداخت جریمه کافی نیست، بیان کردند که ما از مشکلات مالی ابراهام مطلعیم و اگر وی نتواند مبلغ جریمه را بپردازد، جریمه او خود به خود به گذراندن شش سال حبس تبدیل می گردد و ما نمی خواهیم که وی شش سال از عمرش را در زندان سپری کند.

در ادامه مسئول مسجد بیان کرد : درست است که کار ابراهیم بسیار بد بوده، اما نباید او شش سال از عمرش را در زندان بگذراند، مخصوصا با توجه به این که او عذرخواهی کرده است و ما می‌خواهیم این جوان آینده خوبی داشته باشد.

پس از این جریان ، قبل از ورود سال 2018، مسئولان مسجد تصمیم گرفتند مبلغ 1700 دلار  را که برای بازسازی مسجد جمع آوری شده بود، برای کمک به ابراهیم دیویس پرداخت کنند تا او بتواند جریمه خود را بپردازد. این  مبلغ توسط مدیر امور اجتماعی مسجد به دادگاه تحویل داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha