جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گرامیداشت آیت الله حائری شیرازی کرمان

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی تصریح کرد: آیت الله حائری زندگی کاملا زاهدانه‎ای داشت و تجمل در زندگی ایشان جا نداشت. خانه ایشان خانه‎ای کوچک بود و داخل آن هیچ اثری از تشریفات و تجملات نبود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی، در بزرگداشت ارتحال آیت الله حائری شیرازی، در مسجد امام(ره) شهر کرمان گفت: یکی از نمونهها از اولیای عصر حاضر ما آیت الله حائری شیرازی بودند. کسی که خالصانه برای خدا کار میکرد.

استاد حوزه علمیه کرمان با بیان این که علاوه بر شخصیت معنوی، آیت الله حائری از علمیت بالایی برخوردار بودند و بر زبان انگلیسی و عربی تسلط داشتند، افزود: مبارزات انقلابی و خدمات ایشان قبل و بعد از انقلاب  و در ایام امامت جمعه شیراز بر کسی پوشیده نیست.

 وی، آیت الله حائری شیرازی را عالمی خستگی ناپذیر خواند و ادامه داد: ایشان بیش از آن که اهل کتاب خواندن باشد، اهل فکر بود، در مسائل فکر میکرد؛ لذا صاحب نظر بود. به طور مثال در اقتصاد صاحب فکر بود و طرح داشت و مشکلات اقتصادی جامعه را ناشی از ربوی بودن سیستم بانکی میدانست و برای رفع این موضوع خیلی تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی خاطرنشان کرد: آیت الله حائری زندگی کاملا زاهدانهای داشت و تجمل در زندگی ایشان جا نداشت. خانه ایشان خانهای کوچک بود و داخل آن هیچ اثری از تشریفات و تجملات نبود.

استاد حوزه علمیه کرمان در ادامه به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: هرچه از تاریخ انقلاب میگذرد، استکبار جهانی بیشتر در موضع ضعف قرار می گیرد. یک زمانی آمریکا خودش را صاحب ما میدانست و با انقلاب آنها را از این خاک بیرون کردیم. در مرحله دوم با صدام آمدند و تمام توانشان را گذاشتند و شکست خوردند. فتنه های سال های 78 و 88، داعش و بعد از آن ماجرای رفراندوم کردستان و اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل. اینها در همه نقشههایشان شکست خوردند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل اکنون به استیصال رسیدهاند و در مقابل ما کاری نمیتوانند از پیش ببرند. اینها نشانه پایان کار آنها است.

وی افزود: ما باید مراقب باشیم خودمان کار را خراب نکنیم. دشمن دیگر نمیتواند کاری بکند، ولی ما با سوء مدیریت میتوانیم به خود ضربه بزنیم و اینجا است که اهمیت حضور در صحنه، مطالبه گری از مسئولین و پیگری مطالبات مقام معظم رهبری از طرف ما واجب میشود‌.

استاد حوزه علمیه کرمان، بصیرت را راه نجات از فتنه ها دانست و گفت: تا دیروز پرچم اسلام به دست علمایی چون آیت الله حائری شیرازی بود و اکنون این پرچم به دست ماست و باید با تدبیر و هر آنچه در توان داریم ، برای حفظ آن به کار ببریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha