جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت عملی جامعه‌المصطفی‌العالمیه با تأکید بر اینکه هیچ فردی حق ممانعت از پرسش‌گری مردم را ندارد، گفت: در اعتراض مردمی تخریب اموال عمومی جایی ندارد و اگر فردی اعتراضی دارد، باید به روش‌های درست آن را دنبال کند، گاهی فتنه‌گران و دشمنان نیز بر برخی حرکات موج‌سواری می‌کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب در شبستان امام خمینی(ره) در جمع زائران حرم مطهر با اشاره به داستان قوم بنی‌اسرائیل در قرآن کریم اظهار کرد: هر چند علمای یهود آمدن پیامبر اسلام(ص) را مژده داده بودند اما یهودیان رسول اکرم(ص) را انکار و مشرکان را برخی مبارزه با این پیامبر الهی تشویق می‌کردند.

عضو هیئت عملی جامعه‌المصطفی‌العالمیه اضافه کرد: قوم بنی‌اسرائیل با وجود اینکه دارای برخی از اندیشمندان بودند اما بیشتر آنها علم نداشتند و بدون توجه به آموزه‌های درست به سخنان اندیشمندان گوش می‌کردند به همین علت قرآن کریم آنها را مورد مذمت قرار داده است.

وی از تحریف تورات توسط یهودیان به منظور تغییر صفات پیامبر اسلام(ص) یاد کرد و گفت: هرچند تحریف سخنان خداوند یک گناه بزرگ است اما یهودیان به این اقدام دست می‌زدند به همین علت خداوند متعال قرآن کریم را به‌عنوان یک کتاب الهی غیرقابل تحریف ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای برای تحریف دین اسلام تلاش می‌کنند، مطرح کرد: در این مسیر آموزه‌های دینی را با طرح شبهات مختلف زیر سوال می‌برند و از روش‌های مختلف برای انحراف فکری افراد استفاده می‌کنند.

وی تحریف شخصیت‌ها را نیز یکی از انواع تحریف خواند و ادامه داد: ‌برخی تلاش کرده‌اند تا در طول تاریخ چهره‌ها ظالم را مظلوم و مظلوم را ظالم نشان دهند، رضا شاه پهلوی یکی از این افراد بود که برای تحریف تاریخ حقیقی روحانیت تلاش می‌کرد.

 یهود آمدن پیامبر اسلام(ص) را مژده داده بودند اما یهودیان رسول اکرم(ص) را انکار و مشرکان را برخی مبارزه با این پیامبر الهی تشویق می‌کردند.
عضو هیئت عملی جامعه‌المصطفی‌العالمیه با بیان اینکه افراد بسیاری برای تحریف وحی به ویژه کتاب‌های آسمانی از جمله قرآن تلاش کرده‌اند، گفت: هر چند این افراد گاهی به وفقیت رسیده اما تاکنون نتوانسته در قرآن کریم اختلافی ایجاد کنند؛ در ابتدای انقلاب منافقین آیات قرآن را بر خود تطبیق می‌دادند تا خود را خوب جلوه دهند.

وی از وهابیت به‌عنوان یک جریان انحرافی نام برد و افزود:‌ هر چند باید با وهابیون برای جلوگیری از رسیدن به اهداف پلیدانه آن‌ها مبارزه کنیم اما باید نسبت به اهل‌سنت که محب اهل‌بیت(ع) هستند نگاه متفاوتی داشته و با رویکرد وحدتی تحقق اهداف اسلامی را در کنار آنها دنبال کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اهداف قیام امام حسین علیه‌السلام عنوان کرد: روضه‌خوانان باید به دنبال استفاده از منابع صحیح و مقتل‌های قوی باشند و اهداف این قیام را برای مردم تشریح کنند که یکی از این اهداف امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ فردی حق ممانعت از پرسش‌گری مردم را ندارد، گفت: در اعتراض مردمی تخریب اموال عمومی جایی ندارد و اگر فردی اعتراضی دارد باید به روش‌های درست آن را دنبال کند، گاهی فتنه‌گران و دشمنان نیز بر برخی حرکات موج‌سواری می‌کنند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از نام مرجعیت دینی به‌عنوان یک نظام کم‌نظیر در طول تاریخ نام برد و ادامه داد: دوری از ایمان نتیجه جدایی یک امت از عالمان خود است و در این صورت نیز ظالمان و نااهلان بر این امت حکومت خواهند کرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha