پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آذربایجان

حوزه/ کسانی که از گرانی گله مند بوده و در این راستا دست به تجمع زدند اعتراض آن ها کاملا به حق است، ولی افرادی که از این وضعیت سوء استفاده کرده و به اموال عمومی و بیت المال آسیب زدند، اغتشاشگرند ...

خبرگزاری حوزهتبریز:

«آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی»، «آذربایجان جانباز، خامنه ای دَن آیریلماز»... این ها شعارهای معروف مردم خطه قهرمان پرور آذربایجان است که شهره خاص و عام است.

مردم تبریز و آذربایجان، پیشگام نهضت انقلاب اسلامی بودند و با قیام خود در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، قطار پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشیدند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس، قائله آذربایجان، حماسه آفرینی در ۸ دی که منجر به قیام مردم در ۹ دی شد همیشه در صحنه حاضر بودند.

این بار نیز که شاهد اغتشاش فتنه گران در شهرهای کوچک و بزرگ کشور بوده ایم، اما مردم بصیر آذربایجان، ضمن حفظ هوشیاری، با حفظ صحه صدر، بار دیگر بصیرت مثال زدنی خود را به جهانیان نشان دادند.

مردم آذربایجان شرقی، پس از اقامه نماز جمعه، یکصدا و یکپارچه علیه اغتشاش گران به خیابان ها می آیند تا حرکات آنان را محکوم کنند.

حجت ‌‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌‌هاشم

مردم آذربایجان غیرت دینی و ملی را به نمایش گذاشتند

حجت ‌‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌‌هاشم در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در تبریز، با محکوم کردن حرکات اغتشاشگران ابراز داشت: چنین حرکاتی نامناسبی به ایجاد اغتشاش منجر می شود، اگر کسی معترض مشکلات اقتصادی است می ‌‌تواند با آرامش هم صحبت ‌‌ها و انتقادات خود را مطرح کند.

وی افزود: کسی که معترض گرانی باشد نباید اموال عمومی را به آتش بکشد یا آن‌‌ ها را به غارت ببرد، بنابراین صف منتقدان از آن‌‌هایی که با سوء استفاده از فضا درصدد ایجاد ناامنی هستند، جداست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم باید بسیار هوشیار باشند و اسیر این اتفاقات نشوند، تاکید کرد: از مردم غیور، بصیر و آگاه تبریز و سایر شهرهای آذربایجان‌‌ شرقی کمال تشکر را دارم که غیرت ملی و دینی ‌‌شان را به نمایش گذاشتند، برهمین اساس است که رهبر معظم انقلاب از آذربایجان به‌‌ عنوان سر ایران نام برده است.

وی ادامه داد: آذربایجانی ‌‌ها شعور، درک‌ و هوشیاری‌‌ شان را در برابر توطئه دشمنان نشان دادند و بنده ضمن تشکر از مردم عزیز می‌‌ خواهم همچنان هوشیاری ‌‌شان را حفظ کنند تا حرکتی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده ‌‌اند، خنثی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌ شرقی با بیان اینکه مردم بابت مشکلات اقتصادی گله‌‌ مند هستند، گفت: مقام معظم رهبری چند سالی می‌‌ شود که شخصا به این مشکلات اشاره و از مسئولان حل آن‌‌ها را می ‌‌خواهند و در نامگذاری سال‌‌ ها نیز این را نشان داده‌‌اند؛ مسئولین ذ‌‌ربط هم باید دست به دست بدهند تا این مشکلات رفع گردد ولی این دلیل نمی ‌‌شود یک عده سودجو بیایند به اموال مردم صدمه وارد کنند.

وی در پایان با محکوم کردن حمایت آمریکا از اغتشاشگران عنوان کرد: وقتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و حتی وزیر خارجه سابق آمریکا، از اغتشاشگران حمایت می ‌‌کنند هدف ‌‌شان برهم زدن آرامش عمومی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی

مردم و مسئولان هوشیار باشند

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی در ۴۰ سال گذشته توطئه های مختلفی علیه کشورمان به کار بسته اند، تاکید کرد: فتنه گران و آشوبگران ناآرامی های اخیر با هدف ضربه زدن به نظام و اتحاد ملی، از بیگانگان، نظام سلطه و ایادی منطقه ای آن از جمله رژیم آل سعود دستور گرفته و هدایت می شوند.

وی افزود: باید فضای لازم برای انتقاد از مشکلات جامعه به صورت قانونی و مشروع و فارغ از هنجارشکنی ها فراهم شود، چرا که این امر هم به نفع مردم و هم به نفع انقلاب است.

امام جمعه مراغه خواستار برخورد قاطع با هنجارشکنان شد و عنوان کرد: باید در این برهه زمانی، مردم و مسئولان هوشیار باشند تا با بصیرت و آگاهی نقشه های دشمن نقش بر آب شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به اینکه نقشه های مزدوران داخلی و خارجی در طول سال های اخیر به برکت وجود مقام معظم رهبری و حضور مردم ولایی کشورمان شکست خورده است، افزود: توجه به مطالبات و دغدغه های مردم و حل مشکلات آنها ضروری است چرا که دشمنان منتظر یک لحظه غفلت هستند تا برای ضربه زدن به نظام از این مشکلات بهره برداری سیاسی کنند.

حجت الاسلام عبدالله محمدی امام جمعه میانه

دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی به دنبال ساقط کردن نظام هستند

حجت الاسلام عبدالله محمدی امام جمعه میانه نیز با اشاره به اینکه دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی به دنبال ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی هستند، اظهار داشت: مردم ایران انقلاب کردند تا از ظلم حکومت طاغوت نجات یابند و این ملت بصیر هرگز اجازه نخواهند داد انقلاب به دست نانجیبان بی افتد.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از عملکرد ضعیف برخی مسئولین تصریح کرد: امروز وضعیت معیشت مردم با مشکلات زیادی روبروست که اگر دولتمردان به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی عمل می کردند امروز مردم از مسئولین گله مندی نمی کردند.

امام جمعه میانه با اشاره به اینکه مردم به دلیل گرانی های صورت گرفته و مشکلات اقتصادی دست به اعتراض زدند، اظهار داشت: برخی جوانان نیز به دلیل بیکاری تجمع کردند لذا این موارد به دلیل عدم تحقق وعده هایی است که دولتمردان به مردم داده بودند.

حجت الاسلام محمدی همچنین با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی توسط دولت گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی در برابر پرداخت یارانه بی معنی است چرا که یارانه مبلغی بسیار ناچیز بوده و در مقابل این افزایش قیمت ها تأثیر چندانی ندارد.

وی خواستار جلوگیری از افزایش قیمت ها شد و گفت: نمایندگان باید به گونه ای عمل کنند که کمر مردم زیر فشار تورم و گرانی خم نشود و قوانینی تصویب کنند که به واسطه آن مردم دچار مشکلات اقتصادی و مالی نشوند.

امام جمعه میانه با اشاره به اینکه برخی از اعتراضات مردمی سوء استفاده کردند، تاکید کرد: کسانی که از گرانی گله مند بوده و در این راستا دست به تجمع زدند اعتراض آن ها کاملا به حق است ولی افرادی که از این وضعیت سوء استفاده کرده و به اموال عمومی و بیت المال آسیب زدند اغتشاشگر هستند.

حجت الاسلام محمدی در پایان با اشاره به اینکه ملت ایران از این فتنه دشمنان نیز گذر خواهند کرد، اظهار داشت: مردم ایران ملتی با بصیرت هستند که آگاهی و بصیرت خود را در سال ۸۸ نشان دادند و با خلق حماسه ۹دی مشتی بر دهان دشمنان نظام زدند.

حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود

دشمن اقتصاد مردم را نشانه گرفته است

همچنین حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود با بیان اینکه رهبری با حساسیت تمام تاکید چندین ساله ای بر روی مباحث اقتصادی دارند، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی نیز در صدد ضربه زدن از طریق اقتصاد و وضعیت اقتصادی مردم هستند و تحریم ها نیز براین اساس وضع شد تا مردم را تحریک کرده و از آن طریق ایجاد آشوب کنند.

وی گفت: مساله اقتصاد باید در این کشور حل شود، در تمامی حکومت ها بحث اقتصاد مهم بوده و ما نیز باید اقتصاد را حل کنیم.

امام جمعه هشترود ابراز داشت: رییس جمهور نیز با شعار ساماندهی اوضاع اقتصادی و اشتغال رای آورد و باید نسبت به تحقق این شعار تلاش کند، چرا که مردم به شدت در مشکل هستند.

وی با بیان اینکه مردم حامی دولت هستند، گفت: دولت با کدام ظرفیت می خواهد یارانه را حذف کند؟ بودجه نویسی باید با رویکرد نگاه به قشر محروم نوشته شود.

حجت الاسلام رحیمی افزود: گرانی و تورم و مشکلات صندوق های مالی از عمده گلایه های مردم است و تجمع مالباختگان موسسات مالی در جلوی مجلس یک سال است که ادامه دارد و باید تکلیف آن ها مشخص شود.

وعده ما روز جمعه

روز جمعه مردم آذربایجان شرقی، در میعادگاه نماز جمعه در آستانه سالروز ۱۹ دی مردم قم، به میدان خواهند آمد تا اغتشاش گران و عوامل بیگانه بدانند که هیچ گاه پشت انقلاب را خالی نخواهند کرد و هر زمان که لازم باشد در صحنه حاضر خواهند بود.

این راهپیمایی همزمان در تمامی شهرستان های استان آذربایجان شرقی بعد از اقامه نماز جمعه برپا خواهد بود.

 

گزارش: بیت اله احمدی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha