جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نخستین همایش بین المللی «اقتصاد و امور مالی اسلامی»

حوزه/ شرکت کنندگان در نخستین همایش بین المللی «اقتصاد و امور مالی اسلامی» در دانشگاه منهاج لاهور خواستار همکاری بین المللی کشورهای اسلامی در راستای ارتقای بانکداری اسلامی در جهان شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از nation، نخستین همایش بین المللی «اقتصاد و امور مالی اسلامی» در دانشگاه منهاج لاهور پاکستان برگزار شده و شرکت کنندگان در این همایش خواستار همکاری بین المللی کشورهای اسلامی در راستای ارتقای بانکداری اسلامی در جهان شدند.

اقتصاددانان بین المللی شناخته شده ای از کشورهای مختلف چون استرالیا، انگلیس، آمریکا، اندونزی، مالزی، عربستان سعودی و امارات در این همایش حضور داشتند. این همایش توسط دانشگاه منهاج لاهور و با همکاری بانک توسعه اسلامی برپا شده و جلسات سخنرانی متنوعی داشت.

هدف از این همایش گردهم آوردن دانشگاهیان، دانشمندان و محققان اقتصاد و امور مالی اسلامی از سرتاسر جهان برای تبادل و به اشتراک گذاشتن نتایج تجربیات و تحقیقات مربوط به  تمامی جنبه های اقتصاد اسلامی اعلام شده است. این همایش همچنین یک سکوی بین رشته ای برای محققان، متخصصان و مربیان برای ارائه و بحث در مورد توسعه و نوآوری، بررسی نگرانی ها و چالش های عملیاتی و راه حل های پیشنهادی در زمینه بانکداری اسلامی، اقتصاد و تجارت حلال در سرتاسر جهان اعلام گردید.

سخنرانان دراین همایش همچنین براینکه صندوق های مالی اسلامی بتوانند به عنوان یک سیستم اقتصادی هم راستا و در اختیار کشورهای اسلامی با بینش ویژه برای دستیابی به پیچیدگی سیستم مالی جهانی عمل کند تاکید کردند.

دکتر طاهر القدری سرپرست تحریک عوام پاکستان طی سخنانی در این همایش دو روزه عنوان کرد: بانکداری اسلامی به شکل بالقوه می تواند نقشی مرکزی در سیستم اقتصاد بین المللی ایفاء کند، اما قوانین محلی و برخی تفسیرهای مختلف از آموزه های اسلامی در سر راه توسعه آن قرار گرفته اند.

وی افزود: مسلمانان جهان بایستی هویت اقتصاد اسلامی  جهانی بر اساس بنیادهای اقتصاد پایدار برای خودشان تعریف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha