جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مجید یزدی

حوزه/ اگر قرار است پیشگری کنیم، باید اهتمام همه جانبه به شبکه های اجتماعی و حتی سیاسی داشت و اجازه نداد مسائلی مانند توهین به دین و نظام در این شبکه ها ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی امروز در همایش مطالبات رهبری که با موضوع راهکارهای تبلیغی- فرهنگی در خصوص ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی با تاکید بر آسیب های فضای مجازی در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد با بیان اینکه پیشگیری موضوعی عقلی، حقوقی، ولائی و نقلی تخصصی و عالمانه است، گفت: رهبر انقلاب بارها به مسئولین تاکید کردند، همه مسئولین باید به قوه قضائیه در مباحث پیشگیری وقوع جرم در جامعه کمک و همفکری دهند و این موضوع را بر همه مسائل مقدم  دارند و به صورت تخصصی در این مسئله فعالیت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پیشگری از وقوع جرم داد گستری استان قم با تاکید براینکه والدین نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم و تربیت فرزندان به صورت صحیح دارند، افزود: باید والدین بدانند، فرزندان بدون حمایت و کمک آنها نمی توانند زندگی کنند.

وی با بیان اینکه از جمله دلایل وقوع جرم در جامعه بی تفاوتی و عدم مهارت افزایی والدین به مسائل تربیتی فرزندان است، اظهار داشت: اگر والدین به مسائل پیشگیری عالمانه نگاه کنند، قطعا می توانند جلوی بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را بگیرند.

 حجت الاسلام والمسلمین یزدی گفت: اگر اسلام جامعه را به مسائل زینتی مانند گوشواره و جواهرات توجه می دهد و می فرماید از مسائل زینتی فرزندان خود مراقبت کنید، به دلیل وقوع پیشگیری از جرم است

معاون فرهنگی و اجتماعی پیشگری از وقوع جرم دادگستری استان  عنوان کرد: متأسفانه امروز شبکه های اجتماعی، قتلگاه جوانان شده است و جوانان در این شبکه های اجتماعی گرفتار آسیب های اجتماعی می شوند.

وی اظهار داشت: اگر در شبکه اجتماعی فیلم های آنچنانی منتشر می شود به دلیل عدم مراقبت از جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی گفت: اسلام تاکید می کند، نباید دو نفر درجای خلوت در کنارهم باشند، این دلیل بر وقوع پیشگری از جرم است، چون گاهی حضور دو نفر در خلوت باعث وقوع جرم می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم داد گستری استان قم عنوان کرد: شبکه اجتماعی امروز خلوتگاه جوانان است، باید والدین این خلوت را از فرزندان بگیرند و اجازه ندهند این خلوت برای جوانان در شبکه اجتماعی ایجاد شود.

وی از عدم راه اندازی شبکه های داخلی اجتماعی برای کنترل جُرم انتقاد کرد و گفت: یکی از مهمترین وقوع جرم دراین روزه های اخیر و حمله به مقدسات مانند پرچم مقدس جمهوری اسلامی و اماکن مذهبی همین شبکه های اجتماعی غیر وطنی بوده است.

 حجت الاسلام والمسلمین یزدی گفت: جای تعجب است که مسئولین شبکه اجتماعی استان از قطع شبکه اجتماعی دراین روزهای اخیر از مردم عذر خواهی می کنند؛ آیا شبکه اجتماعی که موجب هتاکی به مقدسات از سوی افرادی ضد دین شده است، باید عذر خواهی کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم داد گستری استان عنوان کرد: متأسفانه این شبکه اجتماعی بلای جان و نابود کننده و جدایی بسیاری از خانواده شده است.

وی اظهار داشت: اگر قرار است پیشگری کنیم، باید اهتمام همه جانبه به  شبکه های اجتماعی و حتی سیاسی داشت و اجازه نداد مسائل مانند توهین به دین و نظام در این شبکه های اجتماعی ایجاد شود.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha