پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

امام جمعه بهشهر با بیان این که همه مسؤولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: این مردم برای انقلاب و نظام زحمات بسیاری کشیدند و نباید با دادن وعده های توخالی آنها را به حال خود رها کنیم بلکه باید تا رفع همه خواسته ها و مطالبات به حق آنها تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، امروز در نشست بصیرتی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که بصیرت رمز جاودانگی ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بوده است، گفت: بصیرت و آگاهی ملت ایران به دنیا ثابت کرد که این مردم هیچ گاه به انقلاب و آرمان های نظام، پشت نخواهند کرد. 

وی با تأکید براین که ملت بزرگ ایران در دفاع از انقلاب با هیچ کسی تعارف ندارند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته همواره با بحران ها و فتنه های مختلفی رو به رو بوده که با هوشیاری و بصیرت بالای مردم این فتنه ها خنثی شد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که مردم کشورمان اجازه کوچکترین تحرک به دشمنان را نخواهند داد، افزود: ملت ایران هر دستی که بخواهد علیه انقلاب و نظام دراز شود قطع خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بصيرت نوعي آگاهي عالمانه، همه جانبه و عميق نسبت به مسايل و تصميم گيري و عمل در راستاي مصالح و منافع اسلام، ملت و کشور است، خاطرنشان کرد: بصيرت برخاسته از يک نوع نگاه دقيق خيرخواهانه و از روي اخلاص نسبت به مسايل کشور است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که انسان های با بصیرت جبهه خودی را به خوبی می شناسند و موضع گیری مناسب خواهند داشت، تصریح کرد: انسان با بصیرت علاوه بر ساماندهی جبهه خودی در خنثی سازی توطئه های دشمنان بسیار اثرگذار خواهد بود.

امام جمعه بهشهر با بیان این که بصيرت يک شاخص و راهنما براي انسان ها در مسير زندگي است که هم در تشخيص معيارهاي حق و باطل کمک مي کند و هم مسير را به صورت شفاف نشان مي دهد، تصریح کرد: برای رسیدن به بصیرت باید به معرفت عمیقی در این باره دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام جباری با بیان این که انسان با بصیرت از خودسری و تصمیمات غیرعقلانی پرهیز می کند و تنها گوش به فرمان رهبری خواهد بود، خاطرنشان کرد: تبعیت محض از ولایت و رهبری یکی از ویژگی ها و شاخصه های مهم انسان های با بصیرت است.

وی با اشاره به این که جبهه حق و باطل همواره در مقابل هم قرار دارند و این رویارویی هیچ گاه پایانی ندارد، بیان داشت: اگر بصيرت نباشد لغزش و سقوط حتمي است و انتخاب صحيح در اين وانفسا، نياز به بينش دارد و بينش صحيح همان بصيرت است.

حجت الاسلام جباری بصيرت را يکي از مهم ترين ويژگي هاي افراد برجسته در طول تاريخ عنوان کرد و افزود: در مقابل نیز انسان های بی بصیرت در طول تاریخ عامل بسیاری از وقایع به ویژه در دوران امام علی(ع) و امام حسین(ع) بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی نیازمند بصیرت و آگاهی هستیم، گفت: در هنگام بروز فتنه ها به ويژه زماني که فتنه ها به شکل حق خودنمايي مي کند، بصيرت بسيار کارساز و لازمه تشخيص حق از باطل و مانع از سقوط در وادي هلاکت است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر در برخی شهرهای کشور و دخالت مستقیم آمریکایی ها در امور داخلی کشورمان، این گونه اقدامات را نشان دهنده کینه توزی آمریکایی ها علیه ملت و نظام ایران دانست.

وی در ادامه با بیان این که دشمنی های آشکار دولتمردان آمریکا با ملت ایران کاملاً ثابت شده است، افزود: در چهار دهه اخیر همه رؤسای جمهور آمریکا به نحوی در پی تضعیف و براندازی انقلاب ملت ایران بودند.

حجت الاسلام جباری همچنین با تأکید براین که مردم فهیم و با بصیرت کشورمان لایق بهترین ها هستند، تصریح کرد: نباید در کشوری با این میزان ظرفیت و سرمایه اصلاً بیکاری وجود داشته باشد.

وی با بیان این که همه مسؤولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: این مردم برای انقلاب و نظام زحمات بسیاری کشیدند و نباید با دادن وعده های توخالی آنها را به حال خود رها کنیم بلکه باید تا رفع همه خواسته ها و مطالبات به حق آنها تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha