سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام  و المسلمین محمد جعفر منتظری

حوزه/ حوادث اخیر کشور پروژه ای است که چند سال پیش طراحی شده و طراح اصلی آن مایکل دی آندریای آمریکای، مسئول سابق مبارزه با تروریسم در سازمان سیاه است که از سه ضلع آمریکا، اسرائیل و عربستان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین منتظری صبح امروز در همایش مطالبات رهبری که با موضوع راهکارهای تبلیغی- فرهنگی در خصوص ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی با تاکید بر آسیب های فضای مجازی و با  حضور اساتید و روحانیون  در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: حوادث اخیر کشور  پروژه ای است که چند سال پیش طراحی شده و طراح اصلی آن مایکل دی آندریای آمریکای، مسئول سابق مبارزه با تروریسم در سازمان سیاه است که از سه ضلع آمریکا، اسرائیل و عربستان تشکیل شده است.

دادستان کشور عنوان کرد: برنامه ریزی آن را آمریکا و هزینه اش را عربستان می دهد؛ کمپینی با موضوع  گرانی و یا بازنشستگان راه انداخته اند ودراین کمپین سلطنت طلبان و منافقین حضور دارند.

وی افزود: دو طرح تونسی و لیبیایی شکل داده اند. با ارزیاب های که به عمل آورده اند دیدند طرح تونسی درایران جوابگو نیست به طرح دوم روی آورده اند که دارای چند فاز است. فاز اول استفاده ازکمپین و گروهای آنچنانی است. قرار شد بعضی افراد براساس شرائط اجتماعی و اقتصادی راه بیفتند و یک سری افراد دارای مطالبات اجتماعی و اقتصادی که مورد توجه عموم جامعه  است، را دور خود جمع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار داشت: مرحله دوم، مسئله خشنونت و درگیری و ایجاد ناامنی و تدریجا تجمیع نیروهای خود و راه اندازی دو اتاق در اربیل و هرات و استفاده از جریان تکفیری و داعش و وارد کردن سلاح و تدریجا آوردن این جریان  به سمت پایتخت و حمله مسلحانه و یک سره کردن کار درحوالی بهمن ماه است.

دادستان کل کشور عنوان کرد: بعضی قائل هستند، این ها می خواستند سال 97 عملیات را شروع کنند، ولی به دلیل شرایط خاص جامعه  فضای به وجود آمد زود شروع کردند.

وی افزود: از جمله نشانه آن سلب مردم از دستگاه های امنیتی و هدف قرار دادن سپاه و قوه قضائیه تا در مجموع بتوانند اعتماد مردم را به نظام و مراکز تصمیم گیری پایین بیاورند تا نظام را ساقط کنند.این پروژه ای بود که در محاسبات انجام دادند و بلافاصله رئیس جمهوری آمریکا به میدان آمد، پیام داد و بعد انگلیس و اسرائیل و کشورهای اروپایی حمایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار داشت: حماقت اینها درهمین جمله خلاصه می شود که  40 سال علیه نظام و انقلاب وارد عمل شده اند، ولی خدا نخواست این توطئه آنها نتیجه دهد و مکر آنها را به خودشان باز گردانید، اما جامعه اسلامی نباید بصیرت و هوشیاری را از دست دهد و کسانی که درجامعه عهده دار تبیین و آگاهی دادن هستند از رسالت خود عقب نشینی کنند.

دادستان کل کشور در ادامه عنوان کرد: امروز حوزویان مسئولیت سنگینی در آگاهی و ابلاغ دادن بر عهده دارند و حوزه علمیه قم می تواند در ساختن تمدن و جامعه اسلامی نقش بی بدیلی داشته باشد و نباید از این رسالت مهم غفلت کرد. حوزه علمیه هم تبین کننده و هم ناصح امین است.

وی افزود:  حوزه علمیه قم  امام راحل را تربیت کرده و امروز هم مقام معظم رهبری برخاسته ازحوزه است و این مسئولیت خطیر را عهده دار است و در مراحل مختلف این کشتی را به ساحل نجات رهنمود خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار داشت: امروز مسئولیت حوزه در حفظ اسلام وارزش ها خیلی سنگین است. تاثیر گزاران در راه و رسم زندگی مردم باید بیش از گذشته فعالیت کنند. امروز دولت مردان برای رفع نیازها باید جهادی کار کنند، حوزویان هم باید به جد تلاش کنند.

 دادستان کل کشور عنوان کرد: دشمن به صورت طوفنده درحال تبلیغ علیه دین است. آمریکا و صهیونیزم و ایادی آنان درمقابله بانظام مقابله طوفنده ای دارند در برابر این مقابله کار حوزویان سنگین تر می شود، اگر می خواهیم نظام حفظ شود باید متناسب با برنامه دشمن و ابزارهای آنها، مقابله کنیم. اگر این تقابل متناسب نباشد یعنی دفاع و مقابله حساب شده نباشد آسیب خواهیم دید.

وی افزود: اگر با تدبیر و جهاد در مسائل مختلف عملی و فرهنگی درمقابل دشمن مقابله نکنیم، قطعا در آینده شرایط سخت تر خواهیم داشت. امروز حوزویان و اندیشه سازن باید به صورت جدی و جهادی به میدان بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار داشت: آسیب های اجتماعی یکی از مسائلی است که حوزویان می توانند در رفع آن نقش اثر گذار ایفاء نمایند. یکی از ضروری ترین مسائلی که باید بزرگان حوزه توجه کنند و براساس نیاز روز حرکت  نمایند همین مسئله است، اگر این کار صورت نگیرد، آسیب جدی خواهد بود.

دادستان کشور عنوان کرد: باید با اندیشه نو و تفکر، نسل جوان را نجات داد. امروز در شرایط سختی ازلحاظ خطر برای جوانان قرارداریم  و آسیب های زیادی در جامعه داریم که بعضی ها برجسته است، بخشی از رفع آسیب ها به عهده  حوزویان است. اگر کار را بین سایر ارگانها تقسیم کنیم همه نهادها با هماهنگی و هم فکری می توانند دو چندان اثرگزار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار داشت: اعتیاد یکی از آسیب های جدی جامعه است. اعتیاد برای هیچ خانواده شرف و عزت نمی گذارد. آسیب های دیگر طلاق و حاشیه نشینی است وخاستگاه این آسیب ها عمدتا فقر و بیکاری می باشد و باید به آن توجه داشت.

 دادستان کل کشور عنوان کرد: رسالت حوزویان گسترش مکارم اخلاق درجامعه است. اگر حوزویان در این مباحث وارد عمل نشوند، دیگران میدان را در دست خواهند گرفت؛ فضای مجازی چاقوی دو لبه است که برنده و موثر است و به تعبیر رهبر انقلاب، توپخانه است که دائم  ارزش های اخلاقی را هدف قرار می دهد و ایشان تاکید داشتند باید شبکه ملی راه اندازشود. گاهی علاوه بر تاکید، تعابیری حاوی دلسوزی می گفتند، ولی گوش شنوایی در مورد فضای مجازی و شبکه اجتماعی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار داشت: امروز جامعه بدون فناوری و شبکه اجتماعی نمی تواند زندگی کند، ولی بهترین وجه مدیریت از این فضا است. هیچ یک از مسئولین قائل به بستن فضای مجازی نیستند و اگر کسی در تبلیغات شعار  می دهند دروغ است.این خیانت است اگر بخواهیم فضای مجازی را در اختیار دشمنان قراردهیم.

دادستان کل کشور عنوان کرد: جلسات زیادی برای مدیریت شبکه اجتماعی گرفته شد، ولی گوش شنوا نیست. کار گروهی در قوه قضائیه برای مدیریت شبکه اجتماعی صورت گرفته، ولی متأسفانه از سوی دولت هیچ  تمایلی برای مدیریت شبکه وجود ندارد.

وی افزود: اکنون ده ها شبکه اجتماعی وجود دارد که بیشترین  شبکه اجتماعی در مورد مسائل غیر اخلاقی است و بعضی از شبکه ها در مورد توهین به دین و مقدسات و شرکت های هرمی است. در این مورد هر چه  فریاد می زنیم. هرچه می گوییم تلگرام به امنیت جامعه ونظام خیانت می کند، آن را ببندید و از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده کنید، ولی متأسفانه گوش شنوایی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار داشت: در این مباحث اخیر، قوه قضائیه فریاد زد و آنها موافقت کردند به صورت موقت فیلتر کنند و آن مردک درآمریکا نشسته از طریق  تلگرام مسائل آتش زدن مساجد و درست کردن بمب دستی را به جوانان آموزش می دهد.

 دادستان کل کشور عنوان کرد: این شبکه زندگی مردم را لجن مال کرده است. ما به عنوان مسئول فریاد می زنیم باید فضای مجازی که از خارج آورده شده را بست و از شبکه اجتماعی داخلی استفاده کرد. چرا باید همه چیز خودمان  را در اختیار دشمن قرار دهیم.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    0 0
    مایه تاسف است برای یک کشور که شهروندانش از نظر اقتصادی " از نظر کسب اطلاعات" از نظر تفریح و سرگرمی"و از نظر عاطفی اینقدر وابسته و معتاد و خوار و ذلیل یک کانال خارجی بنام تلگرام بشوند.که شده اند. آیا این جز وابستگی و نداشتن استقلال که امام خمینی رحمه الله علیه همواره آن را نفی میکردند مفهومی دیگر دارد؟ کار بجایی رسیده است که یک ملت از یک کانال ضربه فرهنگی و امنیتی میخورد از طرفی بدون آن نمی تواند زندگی کند عین تریاک و عین حشیش و دیگر مواد مخدر که با مصرفش شار ژ میشوند و در عین حال که از آن زیان میبینند حیاتشان در گرو آن است. این یک واقعیت است که اتفاق افتاده. چه باید کرد؟ مشخص است باید به تدریج وابستگی را کم کرد و رو به استفاده از کانالهایی ملی مثل سروش و همانند آن کرد تا بتدریج وابستکی ملت از کانالهای خارجی کم شود و شر آن برای همیشه کنده شود.
  • مهدی IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    0 0
    بنظر من تنها عزم جدی برای براندازی شر تلگرام که روح و روان بچه های ما و امنیت ما را تهدید میکند از حوزه های علمیه و علمای بزگوار بر می آید