شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ب

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان گفت: در سال ۱۳۷۶ مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به صورت رسمی در قم تأسیس شد و تا امروز توانسته قریب به ۵۰۰ مدرسه خواهران را در سطح کشور تحت مدیریت واحد قرار دهد که ۱۰ مدرسه در سطح دکترا، ۶۴مدرسه در سطح سه(کارشناسی ارشد) و بقیه سطح دو(کارشناسی) فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین رسول ابراهیمیان، ظهر امروز در سومین نشست استانی مؤسّسین، هیئت امنا و مدیران 22مدرسه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: دشمنان از روش های نوین و ابزار جدید با  تبلیغات ضد اخلاقی و ضد دینی خود در خانواده های ما و تک تک افراد جامعه نفوذ کرده اند و نسبت به سطح تبلیغات و ابزار تبلیغاتی ما جلوترند.

معاون ارتباطات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور بازخوانی وضعیت زمان را برای ایجاد روش های تبلیغاتی نوین و بهره مندی از ابزار جدید توصیه کرد و افزود: هنوز توجّه جدّی به موضوع ابزار تبلیغاتی فضای مجازی نشده است و باید فکری برای این موضوع بشود.

*فعالیت500مدرسه علمیه در سطح کشور

وی بیان کرد: در سال 1376 مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور به صورت رسمی در قم تأسیس شد و تا امروز توانسته قریب به 500 مدرسه علمیه خواهران را در سطح کشور تحت مدیریت واحد قرار دهد که 10 مدرسه علمیه در سطح دکترا، 64مدرسه در سطح سه(کارشناسی ارشد) و بقیه سطح دو(کارشناسی) فعالیت می کنند.

معاون ارتباطات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور ابراز امیدواری کرد: بانوان طلبه بتوانند در بدنه آموزشی کشور اعم از آموزش و پرورش و دانشگاهها خدمت کنند که در گرو شناخت جامعه از طلای وجودی آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان ادامه داد: در حالی که قریب به 50 هزار بانوی طلبه فارغ التحصیل در کشور داریم؛ همین تعداد نیز در حال تحصیل هستند که نیازمند جذب نخبگان برای تحصیل در حوزه هستیم.

وی با تقدیر از مؤسسین و هیئت امنای شرکت کننده در این نشست بیان کرد: هر استان و شهرستانی که از هیئت امنای قوی تری برخوردار بوده است از ظرفیت فارغ التحصیلان حوزوی هم در آن منطقه بیشتر استفاده شده است.

معاون ارتباطات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور از گسترش ارتباطات هیئت امنا با مسئولان هر بخش و شهرستان و پیوند آنان با حوزه را از کلیدی ترین خدمات هیئت امنای مدارس علمیه خواهران عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان، ایجاد منابع پایدار برای رفع نیازهای مالی مدارس و توسعه فضاهای آموزشی را یکی دیگر از وظایف هیئت امنا در هر استان دانست و افزود: در حال کاهش وابستگی مدارس علمیه به مرکز هستیم.

وی تصریح کرد: تشکیل هیئت امنا در مدارس با هدف ایجاد استقلال در حوزه های علمیه خواهران کشور بوده است و هر چقدر مدارس به قم وابسته شوند استقلال نمی یابند.

معاون ارتباطات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور، تبلیغ چهره به چهره را یکی از مؤثرترین ابزار تبلیغ دانست و گفت: در یکی از استان های کشور با تلاش بانوان طلبه و حضور آنان در جمع بانوان ، آمار خودکشی به صفر رسیده است.

برپایه این گزارش، در این نشست اکثر مؤسسین، اعضای هیئت امنای مدارس، مدیران مدارس علمیه خواهران استان، آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، حجت الاسلام صدوقی یادگار شهید محراب آیت الله صدوقی و مریم خاتمی همسر مرحوم صدوقی امام جمعه اسبق یزد به عنوان اعضای هیئت امنای مدرسه الزهرا(س)، نمایندگانی از اوقاف و امور خیریه، ائمه جمعه استان یزد به عنوان مؤسسین مدارس علمیه خواهران در هر شهرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم مدرسی از اعضای هیئت امنا و عضو شورای حوزه علمیه یزد و معاونان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان حضور داشتند.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha