پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام جعفری ، در نشست فرصت‌ها و ظرفیت‌های جشنواره مردمی فیلم عمار

حوزه/ حجت الاسلام جعفری، جشنواره عمار را، بهترین رویداد فرهنگی جبهه انقلاب دانست و گفت: بهترین اختتامیه سینمایی، اختتامیه عمار است؛ چراکه فرایند ارزیابی و نمایش فیلم‌ها در این جشنواره به نحو بسیار مطلوبی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام علی جعفری، پژوهشگر فلسفه و جامعه‌شناس حوزه‌های علمیه، در نشست فرصت‌ها و ظرفیت‌های جشنواره مردمی فیلم عمار، با بیان اینکه جشنواره عمّار به عنوان یک جشن به بلوغ رسیده است، اظهارداشت: جشنواره عمار در این هشت سالی که از عمرش می‌گذرد به بلوغ خود رسیده است.

وی افزود: اینکه بعضی منتقدان می‌گویند «چون هنوز اتفاق درخوری در وضعیت سینما نیفتاده جشنواره عمار نیز به بلوغ نرسیده»، اشتباه است؛ زیرا عمار در وضعیت تراز و گفتمان خودش قرار داشته و نباید بیش از این از عمار انتظار داشت.

این فعال عرصه رسانه، جشنواره عمار را، بهترین رویداد فرهنگی جبهه انقلاب دانست و گفت: بهترین اختتامیه سینمایی، اختتامیه عمار است، چراکه فرایند ارزیابی و نمایش فیلم‌ها در این جشنواره به نحو بسیار مطلوبی انجام می‌شود.

حجت الاسلام جعفری، با بیان اینکه جشنواره‌ها وجهه فرهنگی و جشن‌ها هویت بالاتری دارند، جشنواره عمار را یک «جشن» نامید و افزود: عمار یک آیین صنفی و هویتی و همچنین گرامیداشت نوعی هویت فرهنگی است، در حالی که سایر جشنواره به دنبال پشتیبانی و بازار سازی برای یک سری فیلم است.

این پژوهشگر عرصه هنر، عمار را جشنی برای حزب‌اللهی‌های هنری و سینمایی دانست و تصریح کرد: عمار، گرامیداشت افراد هنری انقلاب است که اگرچه فیلم ضعیفی هم بسازند اما مورد توجه قرار می‌گیرد در صورتی که اگر یک جشنواره با ساختار واقعی بود این افراد حتی نمی‌توانستند وارد صحنه شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید جشنواره‌ای تحت عنوان عمار تأسیس می‌شد، گفت: اگر با تلقی‌های فستیوالی در پی تغییر در جشنواره عمار باشیم ممکن است هویت حزب‌اللهی عمار از بین برود.

حجت الاسلام جعفری گفت: وقتی از عمار انتظارات جشنواره‌ای داشته باشیم، طبیعی است که چنین نقدی هم بیان شود، اما تمام رویکردهای عمار نشان می‌دهد که عمار بجای جشنواره، جشن است؛ زیرا تولیدات عمار به‌طور گسترده‌ای پخش می‌شود و همچنین غرفه‌های مختلفی مانند «شهرستان ادب» در این جشن حضور دارد که اگر طبق ضوابط جشنواره پیش می‌رفت، باید این غرفه‌ها حذف می‌شد.

وی با بیان اینکه عمار یک جشن اصیل است، اظهارداشت: اگر عمار به دنبال رفع نواقص جشنواره‌ای خود باشد از دست خواهد رفت و دیگر نه جشنی از عمار می‌ماند و نه جشنواره‌ای، به همین دلیل تمرکز عمار باید روی مستند و فیلم‌های محتوایی با مضامین انقلابی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha