جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباس صالحی - وزیر ارشاد

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آذربایجان حافظ مرزهای عقیدتی ایران بوده و مکتب تشیع در ایران با حفاظت آذربایجان ماندگار شد، از عدم بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی حسینیه ها و مساجد کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و مدیران دستگاه های اداری برگزار شد، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی این خطه تاکید کرد و اظهار داشت: بهره‌ گیری از سالن‌ ها و فضاهای اداری جهت برنامه‌ های فرهنگی هنری این استان باید در اولویت قرار بگیرد، متاسفانه برخلاف وجود ظرفیت فرهنگی مناسب در مساجد و حسینیه‌ ها بسیاری از اوقات این اماکن خالی است.

وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی و تبریز کانون توسعه ایران است، عنوان کرد: امروز هم تبریز می ‌تواند کانون توسعه ایران باشد، مزیت آذربایجان، حوزه فرهنگ و دین است و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری کشورهای اسلامی فرصتی برای توسعه استان است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی همچنین از امضای تفاهم نامه سه ساله ‌ در حوزه فرهنگی و هنری با استاندار آذربایجان ‌شرقی خبر داد.

صالحی در ادامه با اشاره به مولفه های مختلف استان آذربایجان ‌شرقی خاطرنشان کرد: اگر مرزهای ایران از آغاز تاکنون امن بوده، مدیون این منطقه است، آذربایجان حافظ مرزهای عقیدتی ایران هم بوده و مکتب تشیع در ایران با حفاظت آذربایجان ماندگار شد.

وی با بیان اینکه ایران مدیون آذربایجان است و این ادعای گزافی نیست، ادامه داد: آذربایجان همواره سر ایران بوده و در مقاطع حساسی که ایران نیاز به رادمردان داشت آذربایجان بود که به کمک ایران شتافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش تاثیرگذار مردم خطه آذربایجان در سراسر کشور تاکید کرد: امروز ویژگی ‌های شخصیتی این دیار موجب شده تا مردم آذربایجان در همه جای ایران حضور داشته باشند و در واقع آذربایجان مثل خونی در رگ همه ایران جریان دارد.

وی ادامه داد: آذربایجان با داشتن موقعیت مناسب در حوزه های دینی و فرهنگی، میراث فرهنگی و مفاخر خود یک قطب ایران‌ نما است.

صالحی تصریح کرد: یکی از مزیت ‌های اساسی تبریز و آذربایجان ‌شرقی، هویت تاریخی و معاصر فرهنگی و مفاخری این منطقه است و بحث گردشگری به‌ عنوان یک فرصت توسعه می ‌تواند جدی ‌تر مورد توجه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان، بر ضرورت قطب ‌بندی و آمایش مزیت نسبی فرهنگی و هنری، فعال‌ سازی و حمایت از پویش ‌های گسترش موقوفات فرهنگی و هنری، تاسیس صندوق‌ های حمایت از فعالیت ‌های فرهنگی هنری، تعمیم ظرفیت‌ های قانونی حوزه اقتصاد به حوزه فرهنگ و هنر و استفاده حداکثری از اماکن تاریخی و فرهنگی تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha