جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محسن قرائتی

حوزه/ باید مسئولین حوزه نگاه جدیتری به مهارت افزایی در موضوعات مختلف و قرآن به طلاب داشته باشند این مسئله مورد تاکید رهبرانقلاب است.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصرامروز در اولین  جلسه دوره تربیت مربی قرآن در موضوعات  روانخوانی، مفاهیم و ترجمه ویژه طلاب سطوح عالی که در مجتمع آموزشی شهید صدوقی درقم برگزار شد گفت: درس های حوزه لازم و ضروری است، این ضرورت برای این است که بتواند راحت تر قرآن را قرائت کند و بخواند.

این مفسر قرآن با تاکید براینکه ضرورت دارد آموزش و مهارت های حوزه براساس نیاز روز باشد، افزود: مشکل ما این است که علم را تنها کفایه و دروس خارج دانستند، کسی قرآن را علم نمی داند و همین مسئله باعث شده به سمت قرآن نیایند و از قرآن دور شوند.

وی اظهار داشت: معتقدم روش های که الان برای تربیت مربی ارائه می شود، روش درستی نیست، باید روش های جدید ارائه شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: کلمه «اقامه» برای دین و نماز است، نمی شود، نماز را اقامه کرد ولی زکات و قرآن را اقامه نکرد. یکی از موضوعات به زمین مانده حوزه در مورد زکات است؛ در مورد زکات کار نشده است. مقاله و پایان نامه ای نوشته نشده است.

استاد قرائتی گفت:  باید مسئولین حوزه نگاه جدی تری به مهارت  افزایی در موضوعات مختلف و قرآن داشته باشند این مسئله مورد تاکید رهبرانقلاب است.

این مفسر قرآن اظهار داشت: از قرآن همه چیز را می توان دریافت کرد، دریافت راه حق، راه رشد، مسیر صحیح و حتی رهبر عادل از همین دست مسائل هستند. با نگاه به قرآن می توان راه درست را تشخیص داد، رهبر شجاع، مدیر و مدبر و مسائل دیگر را می توان انتخاب کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: نگاه به قرآن باعث می شود انسان در مقابل دشمن همیشه پیروز و راه بن بست نداشته باشد؛ اگر در کشور راه بن بست داریم چون نگاه جدی به قرآن نداشته ایم و راهمان را جدا کردیم.

استاد قرائتی گفت: از کتاب قرآن که دارای مبانی الهیه و علم است؛ غفلت کردیم و به موضوعاتی چسبیدیم که علم نیست.

این مفسر قرآن اظهار داشت: در کره زمین هیچ استادی نیست که 40 سال حرف جدید برای مردم داشته باشد، تنها علم جدید قرآن است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه اولین مهارت در قرآن، قرائت است، افزود: هر موضوعی مهارت می خواهد، نماز خواندن و احکام گفتن، قرآن خواندن و قرائت هم مهارت می خواهد. در بسیاری از اوقات وقت و عمرمان را برای مسائل بی ارزش و یا کم ارزش صرف می کنیم و برای همین است به جای پیشرفت، درحال پسرفت و بازگشت به عقب هستیم.

این مفسر قرآن اظهار داشت: از دیگر مهارت های، یاد گیری و بیان روش صحیح و ساده مبانی دینی، عقیدتی و شیوه ارائه چگونه خواندن نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: یکی دیگر از مهارتها، فهم درست آیات قرآن است. قرآن را درست نفهمیدیم و چون فهم درست نداریم، در تفسیر آن دچار مشکل می شویم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha