جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی- معاون تبلیغ حوزه

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین نبوی در جمع روحانیون طرح هجرت استان فارس گفت: نگاه به غرب و محتاج غرب بودن تبدیل به حسنه برای برخی از مسئولان شده است و این سیاست را اولویت برنامه های خارجی خود می دانند، این افراد بدانند که دقیقا بر خلاف آیات قرآن و دستورات ائمه اطها(ع) قدم بر می دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین نبوی، امروز در ششمین نشست سالانه روحانیون طرح هجرت بلند مدت حوزه علمیه فارس، در شیراز، گفت: مدارس امین آموزش و پرورش از برکات حوزه علمیه است که به همت و پشتکار معاونت تبلیغ حوزه فعالیت خود را فعالانه به پیش می برند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های کشور با اشاره به اثرگذاری روحانیون طرح هجرت در مناطق تبلیغی، افزود: اخلاق و مردم داری از بهترین سنت های رسول الله (ص) است که باید مبلغین هجرت این شیوه حسنه را رکن فعالیت های تبلیغی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: تاکید امام(ره) و مقام معظم رهبری، تبدیل جامعه به مدینه فاضله بوده است، لذا مبلغین طرح هجرت برای رسیدن به این مدینه فاضله و موفقیت در امر تبلیغ باید عمل به دستورات اخلاقی ائمه اطهار(ع) را سرلوحه فعالیت های تبلیغی خود قرار هند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی تاکید کرد: مبلغین نعمت تبلیغ اسلام ناب را قدر بدانند و ارتباط خود را با مردم در زمینه های مختلف اجتماعی و مذهبی گسترش دهند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش برخی برای جدایی دین از سیاست، افزود: با شرایط پیش آمده امروز که برای ما مسئله غریبی نیست و همگان به خاطر  دارند که در زمان امام(ره) نیز دو دیدگاه بارها در مقابل هم قرار داشتند، یکی نظام جمهوریت را با اسلام معنا می کرد و دیگری جمهوریت را بدون اسلام می خواست و آن را به مردم القاء می کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: عده ای با اغتشاش و برهم زدن آسایش و امنیت کشور به بهانه گرانی و مشکلات اقتصادی، در اصل با وجود کلمه اسلام در کنار جمهوریت مخالف هستند، اما این افراد بدانند که امام(ره) تا آخرین لحظات زندگی گهر بار خود بر این مسئله که نظام حکومتی کشور ما جمهوری اسلامی است و منظور از اسلام، اسلام ناب محمدی است، پافشاری می کردند و مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید ویژه دارند و مردم هم چیزی جز جمهوری اسلامی نمی خواهند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در پایان با اشاره به نگاه غرب گرایانه برخی مسئولان، گفت: نگاه به غرب و محتاج غرب بودن تبدیل به یک حسنه برای برخی از مسئولان شده است و این سیاست را اولویت برنامه های خارجی خود می دانند، این افراد بدانند که دقیقا بر خلاف آیات قرآن و دستورات ائمه اطها(ع) قدم بر می دارند، چرا که خداوند در قرآن کریم فرموده است «ای مومنین کفار و منافیقن را به دوستی و همنشین خود قرار ندهید».

برپایه این گزارش، در این نشست حجت الاسلام ملانوری نیز به تبیین دستور العمل فعال کردن گروه های مردمی «خیرالبریه» در محل تبلیغ مبلغان طرح هجرت پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha