پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت‌الله انصاری شیرازی در مسجد اعظم قم

حوزه/ مراسم یادبود و بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله انصاری شیرازی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله یحیی انصاری شیرازی از اساتید  اخلاق حوزه علمیه قم ا پنج شنبه شب با حضور علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این مراسم،حضرت آیت الله علوی گرگانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید، آیات و حجج اسلام والمسلمین ابراهیم امینی، محمدمهدی میرباقری، حسن عالمی، عباس کعبی، محمدرضا آشتیانی،مسئولان استان قم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی سخنران این مراسم بود که در سخنانی با اشاره به خدمات علمی، اخلاقی و دینی مرحوم آیت الله انصاری شیرازی  گفت: این عالم ربانی، همواره نسبت به تربیت شاگردان اهتمام داشت و سعی می کرد که معارف دینی را در جامعه ترویج دهد.

عضو هیئت امنای مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: آیت الله انصاری شیرازی، همواره نسبت به تربیت شاگردان اهتمام داشت و سعی می کرد که معارف دینی را در جامعه ترویج دهد

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که حضرت می فرمایند؛ «میراث گرانبهای دانش واقعی خشیت از مقام و عظمت خداوند متعال است»، بیان داشت: حضرت تأکید کردند کسی که سواد و تحصیلات دارد، اما از خشیت برخوردار نیست عالم به شمار نمی رود.

سخنران این مراسم اظهارداشت: ممکن است کسی عالمانه مسأله علمی را بررسی کند، اما دارای خشیت الهی نباشد، فخر رازی انسانی بسیار عالم و دانشمند بود، اما از خشیت محروم است، دانستن تنها کفایت نمی کند،  بلکه انسان باید دارای خشیت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha