پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زکات

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در شورای زکات استان یزد گفت: مردم نیکوکار کشورمان در ۹ ماهه نخست سال جاری ۲۸۸ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، نجفعلی انتظاری، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در نشست شورای زکات استان یزد ضمن تبیین پیام مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری زکات، گزارشی از عملکرد 9 ماهه شورای عالی زکات در سال 96 را ارائه داد.

وی با تأکید بر تشکیل نهضت احیاء و ترویج زکات در تمام سطوح و با همکاری مسئولان، اظهار کرد: زکات یک تشکیلات فرا بخشی دارد و سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های مختلفی عضو شورای عالی زکات هستند و طبق قانون وظایفی برای هرکدام مشخص‌شده، کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه این شورا وظیفه جمع‌آوری و هزینه کرد زکات را بر عهده دارد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور  با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پنجمین اجلاس سراسری زکات کشور بیان کرد: استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در بحث پژوهش و تحقیق و بررسی مباحث فقهی فریضه الهی زکات از جمله نکات مهم مطرح‌شده در همایش سراسری زکات بود.

انتظاری، بابیان اینکه شورای زکات در روستاها فعال می‌شود، افزود: پیگیری امور زکات در روستاها از طریق ائمه جماعات، دهیاران، شورای روستا و مروجان جهاد کشاورزی در دستور کار است تا پس از شناسایی ظرفیت هر روستا، زکات جمع‌آوری‌شده در همان منطقه برای آبادانی و رسیدگی به امور محرومان هزینه شود.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت نیکوکاران در پرداخت زکات گفت: مردم نیکوکار کشورمان در 9 ماهه نخست سال جاری 288 میلیارد تومان زکات دادند که این میزان زکات پرداختی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 63 درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور  اعلام کرد: 73 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در 9 ماهه نخست امسال برای رسیدگی به محرومان درزمینهٔ معیشت، درمان، مسکن، تحصیلی و 27 درصد زکات برای ساخت و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شد.

برپایه این گزارش، طی 9 ماه نخست سال گذشته مردم خداجوی کشورمان بیش از 177 میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

 

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha