شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله غریفی

حوزه/ آیت الله غریفی از علمای بحرین، اهانت محمد خالد نماینده سابق پارلمان رژیم آل خلیفه به عقاید مسلمانان شیعه و انتشار توئیت اهانت آمیز به حضرت مهدی (عج) امام دوازدهم شیعیان را محکوم کرد و اقدام وی را توهینی وقیح و بی شرمانه دانست که در پی حوادث اخیر ایران گفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین از انتقادات و دیدگاه های مخالفان در خصوص طرح ایشان مبنی بر گفتگو با رژیم و زمینه سازی برای خروج از اوضاع بحرانی بحرین، استقبال کرد.

آیت الله غریفی تصریح کرد: آنچه هفته پیش طرح کردم، ابتکار نیست، بلکه یک اساس نامه عمومی است که راه را برای یافتن ابتکار فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه من واکنش های مثبت و منفی نسبت به سخنان هفته پیش را پی گیری می کنم،افزود: این واکنش ها بسیار بوده و این مسئله به خاطر اوضاع حساس و خطرناک قابل پیش بینی و  تناقض دیدگاه ها امری طبیعی است.

آیت الله غریفی با تکیه بر اینکه هر کسی حق دارد که با پایبندی به اصول اخلاقی نقد و آداب شرع، دیدگاه اش را بیان کند، تصریح کرد: آنچه که من مطرح کردم در راستای فضای کسانی است که به گفتگو با رژیم ایمان دارند.

وی با اشاره به اینکه بدون شک کسانی هستند که اصل گفتگو با رژیم را رد می کنند، ضمن ارائه توضیحات، از دیدگاه های خود دفاع کرد و تاکید کرد: خطا هایی در نظرات وی وارد است.

این عالم بحرینی گفت: نظرات و توضیحات من پیرامون طرح هفته پیش راه را برای سوء استفاده برخی شخصیت ها از دعوت به گفتگو در جهت خواسته های شخصی و خدمت به برنامه های رژیم، بست.

آیت الله غریفی در بخش دیگری از سخنان خود، اهانت محمد خالد نماینده سابق پارلمان رژیم آل خلیفه به عقاید مسلمانان شیعه و انتشار توئیت اهانت آمیز به حضرت مهدی (عج) امام دوازدهم شیعیان را محکوم کرد و اقدام وی را توهینی وقیح و بی شرمانه دانست که در پی حوادث اخیر ایران گفته است.

آیت الله غریفی همچنین بازداشت شیخ محمود العالی معاون رئیس مجلس علمایی بحرین از سوی مقامات آل خلیفه و محکومیت وی را به شش ماه زندان، به خاطر همبستگی با آیت الله عیسی قاسم محکوم کرد و نسبت به این حکم که علیه یکی از علمای بزرگ حوزه صادر شده، ابراز نگرانی شدید کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha