جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های جمعه حوادث اخیر ایران را محور سخنان خود قرار داده و تاکید کردند: این آشوب ها و اغتشاشات با دخالت آمریکا، اسرائیل و کشور های عربی صورت گرفته است، اما اراده ملت مانع گسترش فتنه و ضربه به نظام اسلامی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های جمعه حوادث اخیر ایران را محور سخنان خود قرار داده و تاکید کردند: این آشوب ها و اغتشاشات با دخالت آمریکا، اسرائیل و کشور های عربی صورت گرفته است، اما اراده ملت مانع گسترش فتنه و ضربه به نظام اسلامی شد.

سید فضل الله: آگاهی ملت، ایران را در آشوب ها حفظ می کند

 حجت الاسلام سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه بیروت  که در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام) ایراد شد، اشاره کرد: ایران به فضل آگاهی ملت و حکمت رهبری آن در گرداب آشوب هایی که برای آن طرح ریزی می شود قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: ما وجود بحران اقتصادی و اجتماعی در این کشور را رد نمی‌کنیم و می‌گوییم که نیازمند راه حل و به کارگیری تمامی تلاش ها برای رفع آن است اما نسبت به دخالت دیگران و انحراف آن از مسیر درست آن هشدار می دهیم.

سید فضل الله اشاره کرد: برخی در این برهه بارها دشمنی خود با ایران را اعلام کرده و اقدام به تحریک ملت کرده اند. اینان خیرخواه ملت و خواهان آسایش آن ها نیستند، بلکه سبب بروز این آشوب ها هستند.

وی افزود: تمامی مسئولان جمهوری اسلامی باید برای رهایی بخشیدن کشور از پیامد های بحران اقتصادی متحد و همدل شوند و ملت نیز باید برای رسیدن به راه حل صبر پیشه کند.

آیت الله نابلسی: مشروعیت جمهوری اسلامی برگرفته از ملت حامی آن است

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه که در شهر صیدا ایراد شد، گفت: تمام کسانی که برای آشوب و اغتشاش در ایران تلاش کردند، ناکام ماندند.

وی ادامه داد: اینان گمان کردند که فرصت برای سرنگونی نظام و تغییر در تمامی منطقه پیش آمده است اما این دشمنان نادان نمی‌دانند که جمهوری اسلامی مشروعیت خود را از مردمی گرفته که حامی این نظام هستند و به تمام قدرت و توان از آن دفاع می کند.

آیت الله نابلسی اشاره کرد: تمامی سر و صدا های رسانه ای که با تظاهرات ضعیف همراه بود، حقیقت را منعکس نکرد، بلکه با ایمان ملت و عرق امتی رو به رو شد که در برابر آمریکا و اسرائیل تسلیم نمی‌شود.

وی افزود: ما مطمئن هستیم که آینده برای ایران و ملت های مستضعف است و کسی که باید نگران باشد، آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.

شیخ الخطیب: توطئه های آمریکا نمی تواند ایران را شکست دهد

شیخ علی الخطیب معاون رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه، دخالت های آشکار آمریکا در امور ایران در تحریک مزدوران خود برای برهم زدن استقرار داخلی آن محکوم کرد و گفت: این اولین باری نیست که جمهوری اسلامی از سوی آمریکا و مزدوران آن مورد تجاوز قرار می گیرد و این راهی است که از زمان آغاز انقلاب اسلامی وجود داشته و ادامه دارد.

وی ادامه داد: آمریکا در این سال ها یک بار از طریق کودتا، بار دوم از طریق برانگیختن فتنه داخلی، بار سوم با رژیم های فاسد منطقه و راه انداختن جنگ هشت ساله، بار چهارم با تحریم ها سعی در ضربه زدن به این نظام داشته است و این با خاطر سیاست ایران در مبارزه با سیطره و سلطه استکبار جهانی و یاری مسائل امت به ویژه مسئله فلسطین است.

شیخ الخطیب افزود: تمامی این توطئه ها با شکست مواجه شد که یکی از آن ها توطئه ای بود که با ارتش وحشی و تروریست داعش عراق و سوریه را درنوردید و ایران با تقدیم کمک و شهدا طومار آن را در هم پیچید و جمهوری اسلامی بیش از پیش در تمامی زمینه ها به ویژه علمی و نظامی قدرتمند تر شده و ما مطمئن هستیم که از بحران های اقتصادی نیز به خوبی خارج خواهد شد.

شیخ حبلی: ایران با رهبری امام خامنه ای شکست نخواهد خورد

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه در مسجد حضرت ابراهیم (ع) شهر صیدا گفت: آزادی فلسطین تنها یک رؤیا نیست، بلکه بعد از اینکه رهبر مقاومت از آمادگی کامل محور برای آزادی فلسطین و قدس خبر داد، به واقعیتی ملموس مبدل شده است و بدین ترتیب می توانیم بگوییم که ما وارد مرحله آزادی کامل فلسطین شده ایم.

شیخ حبلی اشاره کرد: اخیراً سر و صدایی در حمایت از آشوب و اغتشاشات ایران شده که هدفش برهم زدن استقرار این کشور است و این یادآور موضع گیری های اینان در چند سال پیش است؛ زمانی که شراره های جنگ تروریستی سوریه را هدف قرار داد و اینان با دلسوزی برای مردم سوریه مطالبه آزادی کردند و در برابر تروریسمی که عراق، سوریه، لبنان و تمامی منطقه را در برگرفت، موضع مشخص و آشکاری اتخاذ نکردند.

وی در پایان گفت: ایران پرچمدار یاری مسائل اسلامی به رهبر امام خامنه ای است و بزرگتر و قوی تر از آن است که طرح ها و توطئه های ناچیز و کوچک کاخ سفید در آن اثر کند.

شیخ حبلی افزود: طبیعی است که به خاطر پیروزی های محور مقاومت در منطقه، واشنگتن و تل آویو و کشور های عربی با هدف قرار دادن ایران سعی در جبران شکست خود داشته باشند امّا توطئه آن ها دوباره در برابر اراده ملت ایران و رهبری حکیم آن شکست خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha