جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحید فراهانی کارگردان مستند «با صبر زندگی» در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره فیلم مردمی عمار

حوزه/ «رجا بشار قیشانی» از بانوان شهر فوعه سوریه که از چنگال داعشی ها به کمک وحید فراهانی کارگردان انقلابی، فرار می‌کند، نامه‌ای خطاب به وی می‌نویسد...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در جریان برگزاری آیین اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، یکی از هدیه‌های مردمی این جشنواره عروسکی از شهر فوعه سوریه بود که به وحید فراهانی کارگردان مستند «با صبر زندگی» تعلق گرفت.

بر اساس این گزارش، «با صبر زندگی» روایت تبادل مردم محاصره شده فوعه و کفریا با اسرای داعشی است که با بمب‌گذاری داعش، به یک قصه تلخ تبدیل می‌شود.

اما همراه با عروسکی که به کارگردان مستند «با صبر زندگی» تعلق گرفت، یک نامه از طرف «رجا قیشانی»، یکی از اهالی فوعه خطاب به وحید فراهانی است که متن نامه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

من «رجا بشار قیشانی» از اهالی فوعه تحت محاصره متولد ۱۹۸۶/۱۰/۲۰ مادر ۴ کودک به نام‌های احمد، کریم، ریان و حمزه هستم.

همسرم «احمد بیرقدار» همچنان در فوعه مظلوم در محاصره است و همچنان مسلحین اجازه رسیدن کمک‌ها به کودکان و بزرگ‌سالان نمی‌دهند و مشکلات در آنجا غیرقابل توصیف است و از رسیدن شیر، پوشک، سوخت و … جلوگیری می‌کنند و ظلم بسیاری به اهالی کفریا و به خصوص فوعه می‌شود.

وقتی که از این دو شهر محاصره شده خارج شدیم سخت‌تر و قهرآمیزتر از محاصره بود و کودکان مصیبت‌های بزرگی دیدند از جمله در الراشدین که ۱۲۰ نفر قربانی شدند. آن لحظه صحنه خیلی تأسف برانگیزی بود! در آن زمان ۵ ماهه باردار بودم و بعد که به سمت راشدین حرکت کردیم و بعد از دیدن کشتار انسان‌های بی‌گناه و ربودن زنان و کودکان به مقصد رسیدیم و در همه این مسیر کارگردان و تصویربردار ایرانی با ما در اتوبوس‌ها بودند و لحظات سختی که در زمان انفجار شاهد بودیم را به تصویر کشیدند و بعد از گذشت ایامی فیلم آن کارگردان ایرانی را دیدم و از اینکه فیلم‌ساز ایرانی برای رساندن صدای مظلومان به گوش جهانیان تلاش کرده خوشحال شدم.

و من از وحید فراهانی کارگردان به خاطر کار بزرگش که سعی کرد صدای مصائب اهالی مظلوم فوعه و کفریا که تحت ستم جبهه النصره و داعش بودند را به گوش جهان برساند تشکر می‌کنم و از همه خبرنگاران و روزنامه نگاران می‌خواهم که تلاش کنند تا چهره حقیقی مصائب مردم مظلوم را ارائه دهند همان‌گونه که خبرنگاران ایرانی و حزب الله این‌گونه عمل کردند.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha