جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​سالگرد «حمله به مسجد»، روز «مبارزه با اسلام هراسی» اعلام شود

حوزه/ یک سازمان حقوق مدنی اسلامی در کانادا با ارسال نامه سرگشاده ای به جاستین ترودو نخست وزیر این کشور از وی خواست روز ۲۹ ژانویه، روز حمله به مسجد کبک را به عنوان «روز ملی یادبود و اقدام علیه اسلام هراسی» تعیین کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، یک سازمان حقوق مدنی اسلامی در کانادا روز گذشته با ارسال نامه سرگشاده ای به جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از وی خواست روز 29 ژانویه را به عنوان «روز ملی یادبود و اقدام علیه اسلام هراسی» تعیین کند.

احسان گاردی مدیر اجرایی این سازمان اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: تاثیر منفی و دائمی  اسلام هراسی را مسلمانان جامعه کبک و دیگر اجتماعات اسلامی در کانادا احساس می کنند و با گذشت یک سال از حمله تیراندازی به مسجد کبک، سیاستمداران منتخب ما باید با قدرت در مقابل اسلام هراسی و عوامل تعصب و تفرقه ایستادگی کنند.

این نامه که حمایت گسترده ای از سوی سازمان های مسلمان در کانادا و دیگر سازمان های حقوق مدنی کسب کرده است، در نخستین سالگرد بزرگداشت حمله تروریستی به مرکز فرهنگی اسلامی کبک در 29 ژانویه 2017 ارسال شد. در این حمله تروریستی فردی با در دست داشتن اسلحه به روی نمازگزاران مسجد کبک آتش گشوده که این حادثه منجر به کشته شدن 6 تن و مجروح شدن عده زیادی شد. این حمله 6 زن مسلمان را بیوه کرده و 17 کودک را یتیم باقی گذاشت.

ایوا تورس، هماهنگ کننده روابط عمومی این سازمان نیز گفت: ما بر این باور هستیم که این سالگرد و یادبود قربانیان این حمله تروریستی می تواند مردم کانادا را به اتحاد و ایستادگی علیه اسلام هراسی یاری دهد  و جامعه را علیه حملات نفرت محور، تعصب و اسلام هراسی در بطن جامعه کانادا بیدار سازد.

پیش از این نیز دیگر سازمان های اسلامی در کانادا چنین درخواستی را عنوان کرده بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha