جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارشناس مهدویت- مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری

حوزه/ بزرگان دین، برای جلوگیری از انحراف ها و کج روی ها و حفظ باورهای اصیل مردم، باید منجی و مصلح آخر زمان را با تمام شاخصه ها و خصال معرفی کنند و برای ظهور و قیام او نشانه ها و علائمی را بیان کنند تا مردم در تمیز سره از ناسره در تردید نمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در مازندران خانم عبائی، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس سلام الله علیها ساری، بیان کرد: علائمِ ظهور، نوید بخش فرج مهدی آل محمد(ع) است؛ بنابراین وقوع هر یک از آن ها نورامیـد را در دل های منتظران، پر فروغ تر خواهد کرد و از سویی دیگر برای معاندان و منحرفان، مـایه تذکر و هشدار است، تا از بـــدی و تباهی دست بردارند.

وی افزود: وقوع نشانه هــا، منتظران را بــرای درک ظهـور و کسب لیاقت همراهی و حضور در کنار امــام موعود، آمــاده تر خواهد کرد. ضمن اینکه آگـاهی از برخی از حوادث آینده، مــانند آن چه به عنوان ارزشهــای ضد اخلاقی  و فسـاد اجتمــاعی در نشانه های ظهور بیان شده است، شیعیان را در برنامه ریزی مناسب یاری می دهد. همچنین نشانه هــا، معیــار خوبی برای تشخیص مدعیان دروغین مهدویت است. اگر کسی ادعای مهدی بودن کرد؛ ولی سخن او با آنچه در روایات علائم آمده، همـاهنگ و همراه نبود، دروغ او آشکار می شود.

 این کارشناس مهدویت ادامه داد: هر مسئله ای که اهمیت و مقبولیت عمومی داشته باشد، مخاطرات و تهدیدها نسبت به آن از ناحیه سودجویان و فرصت طلبان بیشتر خواهد شد، از جمله این مسائل که دارای شاخصه های جهانی و همگانی است، ظهور منجی است که به منزله اعتقاد و باور عمومی در همه ادیان مطرح شده است. لذا طبیعی است افرادی که به دنبال منفعت و سودجویی فردی اند با آزمندی بسیار و ظاهرسازی فریبنده به اغفال مردم می پردازند تا به نیت سوء خود برسند، از این رو بیان نشانه ها و علایم ظهور، ضروری است.

عبائی اظهار کرد: رهبران و بزرگان دین، برای جلوگیری از انحراف ها و کج روی ها و حفظ باورهای اصیل مردم، باید منجی و مصلح آخر زمان را با تمام شاخصه ها و خصال معرفی کنند و برای ظهور و قیام او نشانه ها و علائمی را بیان کنند تا مردم در تمیز سره از ناسره در تردید نمانند .

وی خاطر نشان کرد: آخرالزمان ظرف وقوع ظهور است. در شرايط حاضر، هيچ سؤالي جدي‌تر از اين نيست كه آيا آخرالزماني كه همه ملل در هر گروه و مذهبي از آن مي گويند مصداقش امروز است؟ با وجود اينكه گوش‌هاي زيادي در جهان براي شنيدن در خصوص اين موضوع آماده است ولي ما از آن زياد سخن نمي‌گوييم.

عبائی با اشاره به علائم ظهور تصریح کرد: از برخی روایات استفاده می‌شود که علائم ظهور بر دو قسم هستند: برخی حتمی‌اند که مورد تجدیدنظر واقع نمی‌شوند و در برخی دیگر امکان بدا وجود دارد، ولی اصل ظهور امری حتمی است که خداوند متعال در آن جواب فطرت و خواسته درونی بشر را داده و وعده به تحقق آن داده است و خداوند هرگز خلف وعده نمی‌کند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha