جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس

عضو شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر ضرورت ایجاد منابع پایدار برای اداره حوزه های علمیه، گفت: اگر انحرافی در فرهنگ شیعه دیده نمی شود به خاطر استقلال حوزه های علمیه است و حوزویان باید استقلال هویتی خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی در جمع فعالان و مدیران مدارس حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی، رشد علمی و فرهنگی و هدایت جامعه نسوان به تحقیق و پژوهشگری است.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ندرت در بین جامعه بانوان تحصیلکرده حوزوی داشتیم، در عین حال  چهره های شاخص و ارزشمندی از بانوان حوزوی هم  بودند، اما در حال حاضر با توجه به گستردگی جمعیت و نیاز جامعه به پاسخ های دینی و نیز هجمه های دشمنان، ضرورت تحصیل بانوان حوزوی بیش از گذشته احساس می شود.

عضو شورای حوزه علمیه یزد از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور قدردانی کرد و گفت: قمی ها به ضرورت توسعه مدارس علمیه خواهران توجه کردند و کمترین تأخیری دیده نشد و آیت الله شرعی با خلوص نیت و پشتکار ارزشمندی در این زمینه فعالیت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ابراز کرد: حوزه های علمیه خواهران کشور توانسته در دهه های اخیر به رشد خوبی دست یابد و استان یزد هم جزء استان های ممتاز و دارای استعدادهای ارزشمندی در جمعیت بانوان حوزوی است.

وی تأکید کرد: به همان میزان که نیازمند رشد فضاهای حقیقی و مجازی هستیم؛ نیازمند مراکز دینی و فرهنگی بصیرت بخش و دفاع کننده از اسلام هم هستیم و اگر این عرصه خالی بماند؛ دشمنان با تبلیغات سوء خود پر می کند.

مؤسس مدرسه علمیه خواهران نرجس خاتون(س)یزد، همه حوزویان را به توجه و شناخت نیازمندی های دینی جامعه و چالش های موجود فراخواند و گفت: ضرورت وجود مدارس علمیه خواهران قابل انکار نیست و سرمایه گذاری نیکوکاران و خیّرین در توسعه این مدارس از صدقات جاریه و روشن ترین باقیات الصالحات است که پرونده آنان را بعد از رحلت از این دنیا باز خواهد گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، نقش هیئت امنای مدارس علمیه خواهران را مهم دانست و افزود: اعضای هیئت امنا در حقیقت ادامه دهنده و رونق بخش خیّرین و مددکاران و سرمایه گذاران در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری  هستند.

نایب رئیس  شورای حوزه علمیه یزد، منابع پایدار را در رونق حوزه های علمیه خواهران و برادران ضروری دانست و گفت: اگر روحانیت شیعه با عَلَم افراشته قدم برمی دارد از آثار استقلال آن در طول سالیان پس از تأسیس حوزه علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، خاطر نشان کرد: اگر انحرافی در فرهنگ شیعه دیده نمی شود به خاطر استقلال حوزه است و حوزه های علمیه بازوان توانمند ولی فقیه هستند و باید به ایفای نقش خودد بپردازند.

 وی، انقلابی عمل کردن، انقلابی اندیشیدن و انقلابی گری حوزویان را یادآور شد و افزود: حوزویان باید استقلال هویتی خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، حفظ شأن حوزه های علمیه را در ایجادمنابع پایدار خواستار شد و گفت: هنوز تنها نهادی که کمترین امکانات را دارد، حوزه و روحانیت هستند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در پایان گفت:  رهبر معظم انقلاب و همه علما بر این موضوع اتفاق نظر دارند که نباید خودمان را از مردم جدا کنیم و همیشه حوزه های علمیه از بدو تأسیس با مردم همراه بوده و تمدن ساز بوده اند و در کنار حوزه ها، بازار و مسجد هم ایجاد می شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha