پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آموزش مداحی در حرم رضوی

حوزه/ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری جلسات آموزش مداحی ویژه جوانان و نوجوانان در حرم رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مداحی اهل‌بیت(ع) یکی از ابزارهای ویژه در برابر «جنگ نرم دشمن» به‏‌شمار می‏رود، اظهار کرد: خواندن در پیشگاه حضرت سیدالشهدا(ع) و دیگر اهل‏بیت(ع) دارای ظرافت‏ها و لطافت‏هایی است که رعایت آن‌ها باعث اثرگذاری بیشتر، هم در ذاکر و مداح و هم در مستمعین می‏‌شود.

وی ادامه داد: هر مداح و شاعری که در زمینه مدح و مرثیه اهل‏بیت‏(ع) تلاش می‌‏کند، لازم است علوم این حوزه را نیز فرا بگیرد. این حریم و این کسوت آن قدر مقدس است که اهل بیت(ع) برای ایشان جایگاه والایی را در نظر گرفته‌اند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری جلسات آموزش مداحی در حرم رضوی، اظهار کرد: دوره تخصصی مداحی ویژه نوجوانان و جوانان از 15 تا 25 سال، توسط مرکز تخصصی مداحان حرم مطهر رضوی برگزار می‌‏شود.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نامه در این دوره می‏توانند تا 10 بهمن ماه به سایت razavi.aqr.ir مراجعه کرده و فرآیند ثبت‌نامه را به ‏عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه اولین دوره آموزشی 18 اسفندماه سال جاری آغاز می‏‌شود،  گفت: «مقتل‌خوانی و تاریخ اهل بیت(ع)»، «فن مداحی»، «کارگاه سبک»، «ادبیات و شعر آیینی»، «نغمات و الحان» و «اخلاق» برخی از عناوین آموزشی این دوره به‌‏شمار می‏‌رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha