جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نجفی از مراجع نجف اشرف

حوزه/ حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار هیئتی از حوزه علمیه بصره تاکید کردند: مؤمنین باید اصول اصلاح اجتماعی را از سیره نبوی و سیره اهل بیت (علیهم السلام) بگیرند و روحانی دینی باید از طریق رفتار و روابطش با افراد جامعه، هدایت جامعه را به دست گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار هیئتی از حوزه علمیه بصره تاکید کردند: هدایت جامعه با کار ها و رفتار روزانه انجام می گیرد نه با شعار ها و حرف زدن ها.

ایشان ادامه دادند: مؤمنین باید اصول اصلاح اجتماعی را از سیره نبوی و سیره اهل بیت (علیهم السلام) بگیرند و روحانی دینی باید از طریق رفتار و روابطش با افراد جامعه، هدایت جامعه را به دست گیرد.

آیت الله نجفی بر اهمیت نقش روحانیون در حل و فصل اختلافات بین عشایر و متوقف ساختن خون ریزی ها تاکید کردند و گفتند: عشایر باید به نظام، قانون و شرع برای حفظ منافع  خصوصی و عمومی احترام بگذارند.

سرگنسولی ایران در نجف اشرف با آیت الله نجفی دیدار کرد

حمید مکارم شیرازی سرکنسولی ایران در نجف اشرف با آیت الله بشیر نجفی دیدار کرد.

 آیت الله نجفی در این دیدار گفت: این از توفیق الهی است که مؤمن در شهر نجف و زیر سایه امیرالمؤمنین (ع) باشد و هر انسانی مؤمنی باید اهمیت این خاک مطهر را درک کند.

معظم له بر اهمیت گسترش عرصه دینی و تسهیل تمامی مشکلاتی که برای زائرین دو کشور وجود دارد، تاکید کردند.

در ادامه این دیدار شیرازی شرحی از وظایف خود در کنسولگری ارائه داد و بر اهمیت گسترش روابط دو کشور تاکید کرد.

تمسک به سیره دینی و اخلاقی اهل بیت(ع)، تنها راه سعادت دنیا و آخرت است

جمعی از مؤسسه تربیتی امل در لبنان با آیت الله نجفی دیدار کردند و معظم له بر اهمیت تمسک به سیره و راه و روش عبادی و اخلاقی اهل بیت (علیهم السلام) در تحقق سعادت دنیا و آخرت تاکید کردند.

آیت الله نجفی نشانه های قبولی زیارت زیارتگاه های مقدس را، تغییر مثبت در رفتار فرد به سوی بهتر و صالح تر شدن و در نتیجه اصلاح جامعه دانستند.

معظم له نمونه هایی از سیره حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را بازگو کردند تا درس و عبرتی برای مردان و زنان در جامعه باشد و مبلغین حقیقی به اسلام اصیل محمدی باشند.

پیروزی شما، پیروزی رسول اکرم (ص) و موجب حفظ مقدسات است

آیت الله بشیر نجفی از جمعی از رزمندگان بسیج مردمی عراق استقبال و تاکید کردند: شما کار بزرگی برای دین و وطن کردید؛ چرا که نابودی تروریسم به معنی پایان دادن به یک گروه گمراه و گمراه کننده است که چهره شریعت سید المرسلین (ص) را مخدوش کرد.

ایشان افزودند: جهاد شما، یاری رسول اکرم(ع) و شریعت مقدس، حفظ مقدسات، وطن و آبروست و این برگرفته از ارزش های شماست که به فضل اهل بیت (علیهم السلام) با آن تربیت شدید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha