سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پنام

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علیمه استان لرستان از راه اندازی شورای پژوهش در ۱۳ مدارس علمیه این استان با هدف ارتقاء وضعیت پژوهش خبر داد .

حجت الاسلام کامران پنام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه برای توسعه کمی و کیفی پژوهش در مدارس علمیه برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است، گفت: با راه اندازی شورای پژوهش در مدارس علمیه که متشکل از مدیر، معاون آموزش و پژوهش و دو نفر از اساتید در هر مدرسه است فعالیت های پژوهشی طلاب در مدارس مربوطه جهت دهی و ساماندهی خواهد شد .

وی با بیان ضرورت امر پژوهش و تصویب 5 نمره و گذراندن یک درس پژوهشی برای طلاب پایه های 3 تا 6 افزود: در حوزه علمیه استان لرستان قریب به 500 طلبه مشمول گذراندن این طرح خواهند شد، لذا توسعه کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی بیش از پیش آشکار می شود .

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه نشست های پژوهشی با مدیران و معاونان پژوهش مدارس علمیه بصورت مستمر برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این نشصت ها فعالیت های و آسیب های پژوهشی طلاب مدارس رصد و ارزیابی خواهد شد و راهکارهای لازم به اساتید پژوهشی برای ارتقاء فرهنگ پژوهش به معاونان و اساتید ارائه خواهد شد .

حجت الاسلام پنام با اشاره به الزام 24 ساعت کارگاه پژوهشی برای اساتید پژوهش مدارس علمیه، گفت: معاونان و اساتید پژوهش مدارس علمیه قبل از جذب در مدارس ملزم به گذراندن این میزان ساعت در کارگاههای پژوهشی هستند .

وی در پایان با اشاره به ضرورت توسعه و تجهیز منابع غنی علمی حوزوی و همچنین توسعه سخت افزاری و نرم افزاری کتابخانه های مدارس علمیه، بیان داشت: این مهم نیز در دستور کار معاونت پژوهش حوزه علمیه استان قرار گرفته و کتابخانه های پژوهش استان بصورت نوبتی تجهیز می شوند .  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha