پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رییس ستاد اقامه نماز مازندران

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز مازندران از تلاش روحانیون مستقر در مناطق روستایی و شهری تقدیر کرد و گفت: روحانیون مستقر با کمترین امکانات و وجود حداقل ها، بیشترین تلاش را در حوزه فرهنگی به ویژه ترویج فرهنگی دینی و قرآنی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رئیس ستاد اقامه نماز مازندران، امروز در کارگاه آموزشی روحانیان مستقر استان با اشاره اهمیت جایگاه خانه و خانواده در جامعه اسلامی، اظهار داشت: روحانیون با حضور در کنار همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برای کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسیار موثری دارند.

وی در ادامه ضمن اشاره به جایگاه خانواده در اسلام و روش اداره خانه و خانواده افزود: بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی در بخش آموزشی است و باید در جهت رفع بسیاری از معضلات و مشکلات در جامعه اسلامی به مسأله اموزش توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام ابراهیمی، تبلیغ چهره به چهره را مهم ترین شیوه اثرگذاری در مخاطب دانست و تصریح کرد: تبلیغ چهره به چهره از روش های مهم و یادگار نبی مکرم اسلام(ص) در حوزه تبلیغ است و باید از این روش در جهت ارتباط موثر و مفید با مخاطبان بیشترین استفاده وبهره را برد.

وی از تلاش روحانیون مستقر در مناطق روستایی و شهری تقدیر کرد و بیان داشت: روحانیون مستقر با کمترین امکانات و وجود حداقل ها، بیشترین تلاش را در حوزه فرهنگی به ویژه ترویج فرهنگی دینی و قرآنی دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که روحانیت به عنوان وارثان حقیقی ائمه اطهار(ع) نقش اثرگذاری در ترویج اسلام ناب و حقیقی بر عهده دارند، ادامه داد: مبلغان دینی باید پیام واقعی اسلام ناب را برای مردم به خوبی تبیین کنند.

وی  از مبلغان دینی به عنوان انتقال دهنده پیام شریعت محمدی در جامعه یاد کرد و با بیان این که رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی داشته باشد، تصریح کرد: روحانیت تنها قشری است که می‌تواند با هجمه های گسترده غرب مقابله کند.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که دشمن در حوزه فرهنگی به صورت هدفمند و سازمان یافته گام بر می دارد، گفت: برای مقابله با این موج عظیم تبلیغات علیه دین باید از همه ابزارهای تبلیغی استفاده کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله تقویت روحیه جهادی و انقلابی اشاره کرد و تاکید کرد: مدیری که در جامعه اسلامی مسئولیت دارد باید با تعهد و روحیه جهادی و انقلابی نسبت به ترویج این روحیه و ولایت مداری را مهم ترین شاخصه فعالیت های خود قرار دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان در پایان مسأله الگوسازی را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: مدیران جامعه اسلامی باید به نماز توجه ویژه داشته باشند و زمینه این روحیه و باور را در بین کارکنان خود ایجاد کنند.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha