پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، یکی از مهم ترین ویژگی و شاخصه ماندگاری روحانیت در جامعه اسلامی را مردمی بودن این قشر برشمرد و گفت: روحانیت هیچ گاه خود را جدای از مردم ندانسته و همواره با مردم و برای مردم زیسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در کارگاه آموزشی روحانیان مستقر استان، با مهم ارزیابی کردن مساله تبلیغ در اسلام و ضرورت تقویت آن در شرایط فعلی جامعه، بر ضرورت هدفمند کردن برنامه های تبلیغی به منظور اثرگذاری و خروجی مطلوب در جامعه تاکید کرد.

وی با بیان این که استقرار مبلغان دینی در مناطق روستایی و محروم را بسیار اثرگذار با خروجی مناسب ارزیابی کرد و افزود: حضور روحانیت در مناطق روستایی فرصت مغتنمی برای گسترش مبانی دینی در این مناطق بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حضور مستمر روحانیت در هر منطقه ای عامل رشد و تقویت باورهای دینی مردم بوده است، تصریح کرد: رضایت مندی مردم نیز از حضور روحانیت در روستاها و مناطق دورافتاده و محروم ضرورت تقویت این برنامه ها را بیشتر می کند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که هر چه میزان حضور روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف پررنگ تر بوده شاهد اثرات مطلوب تری برای جامعه بودیم، خاطرنشان کرد: عدم حضور روحانیت در هر عرصه ای عامل رکود و عقب ماندگی برنامه های دینی و فرهنگی خواهد بود.

وی با تاکید براین که روحانیت عامل رشد و تعالی جامعه در طول تاریخ بوده است، تصریح کرد: این قشر اثرگذار جامعه بدون هیچ چشم داشت و توقعی در مسیر دفاع از دین و ارزش های حاکم بر جامعه همه توان خود را به کار گرفتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت نقش راهبردی و استراتژیکی را در جامعه اسلامی عهده دار است، بیان داشت: راهبری جامعه به سوی سعادت و تعالی حقیقی و قرار گرفتن در مسیر رشد و توسعه همه جانبه با آگاهی دادن به جامعه از سوی روحانیت محقق می شود.

حجت الاسلام شکریان روحانیت را حلقه وصل میان مردم و حکومت اسلامی معرفی کرد و با بیان این که حضور مردم در عرصه و صحنه های مختلف انقلاب اسلامی مرهون تلاش ها و روشنگری های روحانیت معظم است، تصریح کرد: روحانیت در جریان مبارزات نهضت انقلاب خود را فدای جریان عظیم انقلاب کرد و هر آنچه در توان داشت برای پیروزی نهضت به کار گرفت.

وی با بیان این که به هیچ عنوان نمی توان نقش اثرگذار روحانیت در صحنه های مختلف انقلاب را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: روحانیت عامل تحرک و پویایی جامعه برای قرار گرفتن در مسیر سعادت و تعالی حقیقی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به دشمنی دیرینه بدخواهان با جریان روحانیت، این دشمنی را به دلیل عمق نفوذ روحانیت در قلوب مردم عنوان کرد و گفت: مردم روحانیت را امین و پناهگاه امنی برای خود می دانند و همین مساله موجب عصبانیت و هراس دشمنان شده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مردم همواره پیوندی عمیق و غیر قابل تصوری با جریان روحانیت داشته اند، تصریح کرد: علیرغم همه دشمنی ها و توطئه ها علیه روحانیت امروز نیز مردم در خانه علما و بزرگان دینی خود را امن ترین مکان برای طرح مسائل و مشکلات خود می دانند و این نشان  دهنده جایگاه رفیع روحانیت در جامعه اسلامی است.

وی، یکی از مهم ترین ویژگی ها و شاخصه های ماندگاری روحانیت در جامعه اسلامی را مردمی بودن این قشر برشمرد و گفت: روحانیت هیچ گاه خود را جدای از مردم ندانسته و همواره با مردم و برای مردم زیسته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در طول تاریخ جریان های مختلفی تلاش کردند خود را از مردم بدانند اما به مرور زمان دچار تزتزل و نابودی شدند، خاطرنشان کرد: مهم ترین دلیل نابودی این جریان ها عدم مردمی بودن آنها بوده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که روحانیت ثابت کرده چیز پنهانی از مردم نداشته و ندارد و هر آنچه که برای آن تلاش می کند برای بقای دین و انقلاب است، تصریح کرد: روحانیت خود را مدیون حمایت های همیشگی مردم می داند و همین عامل پیوند مشترک میان مردم و روحانیت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha