شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قیام ۱۹ دی قم

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: قیام مردم و روحانیون قم در نوزدهم دی ماه سال ۵۶ نقطه عطف مبارزات ملت ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد شبستری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با گرامیداشت سالروز قیام مردم و روحانیون شهر قم در نوزدهم دی ماه سال 56 بر علیه رژیم فاسق پهلوی،اظهار داشت: در آن دوران انتشار مطلب موهونی در روزنامه اطلاعات نسبت به حضرت امام خمینی (ره)، شروع یک قیام بزرگ را سبب شد که در ادامه همین قیام باعث شد که قیام های دیگری نیز در دیگر شهرهای مهم کشور شکل گیرد.
وی ادامه داد: تا پیش از این رویداد مهم تاریخی، تحرکات انقلابی تا حدودی به صورت مخفیانه و در سکوت صورت می گرفت؛ اما پس از این قیام، تحرکات انقلابی بعدی به صورت علنی در کشور برگزار شد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این حرکت و قیام های مهم و سلسله وار مردم قم و سایر شهرهای کشور در نهایت به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ختم شد که البته در این تحرکات مهم انقلابی تعداد زیادی نیز به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری در پایان تصریح کرد: حرکت روحانیون پیشاپیش مردم ولایی ایران اسلامی، پیروی از ولایت مطلقه فقیه و ارج نهادن به ارزش های دینی موجب عزت و سربلندی ملت ایران شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha